۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۶۲۵۷۸۸
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور مطرح کرد؛

لزوم بکارگیری بانوان طلبه در دستگاه‌های اجرایی

لزوم بکارگیری بانوان طلبه در دستگاه‌های اجرایی
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور بر ایجاد زمینه فعالیت و جذب بانوان طلبه در دستگاهای اجرایی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پوردر جلسه هم اندیشی با طلاب، دانش آموختگان و مدیران حوزه علمیه خواهران استان کهگیلویه و بویر احمد با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران در ۲۸ استان فعال و دارای بیش از ۵۰۰ مدرسه آموزشی در کشور است گفت: دانش آموختگان حوزه علمیه در سه مقطع سطح دو (کارشناسی) سطح ۳ (کارشناسی ارشد) و سطح ۴ (دکتری) تحصیل می‌کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور افزود: در استان کهگیلویه و بویراحمد پنج حوزه علمیه خواهران در سطح کارشناسی و یک مرکز کارشناسی ارشد با ۶۰۰ طلبه تحصیل می‌کنند.

وی بیان اینکه از ابتدای فعالیت حوزه‌های علمیه خواهران تاکنون ۵۷ هزار طلبه فارغ التحصیل شده است گفت: طلبه‌هایی که در سطح دو مشغول به تحصیل بودند تاکنون ۵۰ هزار پایان نامه ارائه داده اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور بیان کرد: حوزه علمیه خواهران به عنوان یکی از مجموعه‌های آموزشی و پژوهشی مطرح تاکنون توانسته با حضور در جشنواره ها، ارائه مقاله‌ها و برنامه‌های اثر بخش در کشور نقش آفرینی کنند.

مدیر حوزه علمی خواهران کشور از راه اندازی مرکز مشاوره پژوهشی در شهر قم خبرداد و گفت: این مرکز برای تحقق ایده‌های پژوهشی طلاب در کشور راه اندازی شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت پور افزود: طلبه‌ها می‌توانند برای پایان نامه ها، رساله دکتری یا حتی مقالات علمی پژوهشی از مشاوره‌های تلفنی و حضوری همراه با امکانات اسکان در قم از مرکز مشاوره بهره ببرند.

وی بیان کرد: امکان استفاده از "نرم افزار‌های جامع نور" برای ۱۰۶ هزارنفر از طلبه‌های در حال تحصیل و فارغ التحصیلان فراهم شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت پور با بیان اینکه اپلیکیشنی از طریق موبایل در اختیار طلبه‌ها قرار گرفته تا با کتابخانه‌های مهم ارتباط برقرار کنند گفت: این کار باعث می‌شود تا طلبه‌هایی که در نقاط کمتر برخوردار هستند به کتاب‌ها و منابع مورد نیازشان دسترسی داشته باشند.

وی از راه اندازی مرکز پژوهشی در ۸ استان خبرداد و بیان کرد: این مراکز با هدف انجام فعالیت‌های پژوهشی در حوزه‌های مختلف اجتماعی و دینی به شکل ان جی او فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت پور با اشاره به نقش طلاب در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: طلاب خواهر ما باید نقش کنشگران اجتماعی را ایفا کنند.

وی گفت: با داشتن مرکز دانش آموختگان تلاش می‌شود ظرفیت‌های لازم حوزه را به سازمان تبلیغات اسلامی، بهزیستی، کمیته امداد، نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش معرفی کند.

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور از فعالیت و جذب ۷ هزار طلبه خواهر در مدارس کشور خبرداد و اضافه کرد: امیدواریم دستگاه‌های اجرایی نیز از ظرفیت خانم‌های طلبه نیز بهره ببرند.

وی با بیان اینکه استان کهگیلویه وبویراحمد از فرصت‌هایی که برای سایر استان‌ها فراهم بوده تا حدودی محروم مانده و این فرصت‌ها به تاخیر افتاده است ادامه داد: در این سفر تلاش می‌شود ظزفیت‌های این استان شناسایی و کمبود‌ها رفع شود./1324/

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پوراضافه کرد: باید زیر ساخت‌های توسعه حوزه‌های علمیه در سایر نقاط این استان به خصوص مناطق دور افتاده فراهم شود.

وی گفت: در این سفر مصوب شد ۲۰ واحد از ۱۹۰ واحد درسی طلاب کهگیلویه وبویراحمدی مطابق با نیاز‌های منطقه معرفی وبه طلاب ارائه شود. /1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۴
همین بانوان طلبه که شما می فرمایید نتوانستند از عهده مدیریت خانواده خود بر بیایند آمار اختلافات خانوادگی در بین خانواده طلاب بعد از تحصیلات زنان طلبه افزایش می یابد اونوقت دنبال مدیر شدن آنها در کشور هستید وااسفا
1
0
شبنم حسینی از یاسوج
Iran, Islamic Republic of
۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷
حضور ایشان در استانها و خصوصا سفر به استان کهگیلویه وبویراحمد اقدام انقلابی مدیریتی است.
تولید اپ کتابخوانی طلاب نیز به ارتقای سواد تخصصی آنان کمک می کنه.
1
0
ناشناس
Germany
۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
حضرت آقای بهجت پور نکته دقیقی را مطرح کردند، لکن به نظرم در زمینه بهره گیری دستگاه های اجرایی از ظرفیت طلاب، این خود حوزه است که باید زمینه سازی های لازم را انجام دهد؛ توان و ظرفیت خود را در حوزه های تخصصی به دستگاه های اجرایی عرضه کند.
چراکه دستگاه های اجرایی هیچ گاه سراغ حوزه ها نخواهند امد.
1
0