۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۶۲۶۱۴۴

کتاب مبانی صلح و عدالت از منظر نخبگان جهان رونمایی می‌شود

کتاب مبانی صلح و عدالت از منظر نخبگان جهان رونمایی می‌شود
کتاب «مبانی صلح و عدالت از منظر نخبگان جهان» در همایش آپارتاید علمی؛ صلح، عدالت و امنیت جهانی رونمایی می‌شود.
به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «مبانی صلح و عدالت از منظر نخبگان» به همت پژوهشگران و اندیشمندان مجمع منتشر شد تا تلاشی برای توجه نخبگان مطالعات صلح به ویژه در شناخت انتقادی رویکرد‌های غربی به صلح عادلانه قرار گیرد.

این کتاب با درک همه گفتمان‌ها و استفاده از اشتراکات فکری و فرهنگی و مجموعه دستاورد‌های بشری، در تلاش است تا ضمن بازسازی بستر‌های شکل گیری روابط اجتماعی و حاکم نمودن عدالت بر این روند، نه تنها از جنگ جلوگیری کند بلکه روابط دوستانه میان همه انسان‌ها را درچارچوبی نظام‌مند از همبستگی بشری بر پایه ارزشی فطری و جهانی یعنی کرامت انسانی ایجاد کند.

این کتاب به بررسی شناخت «صلح از منظر نظام حق ـ تکلیف» هم در بعد روابط میان بشری و همچنین تعاملات و روابط بین الدولی و نهایتا نقش سازمان‌های بین‏المللی دولتی و غیردولتی در این زمینه، یکی از رهیافت‌های ضروری و حتی حیاتی در بازشناسی وضعیت صلح، علل و عوامل تهدید صلح در دوران معاصر، ترسیم چشم انداز وضعیت آینده و همچنین ارائه بنیان‌های نظری و عملی در راستای ایجاد الگو یا الگوهائی است که بتواند نیاز بشر، ملت‌ها و دولت‌ها به صلح را برآورده سازد.

«مجمع جهانی صلح اسلامی» به مناسبت «روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه» همایشی با عنوان «آپارتاید علمی؛ صلح، عدالت و امنیت جهانی» ۱۹ آبان ماه در باغ کتاب تهران برگزار می‌کند. /۹۹۸/د ۱۰۱/ش
میثم صدیقیان
ارسال نظرات