۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۶۲۶۳۴۹

تاکید حزب الله بر همکاری برای تشکیل هر چه سریع‌تر دولت جدید لبنان

تاکید حزب الله بر همکاری برای تشکیل هر چه سریع‌تر دولت جدید لبنان
معاون دبیر کل حزب الله بر ضرورت تشکیل هر چه سریع‌تر دولت جدید لبنان و برخورداری جنبش اعتراضی مردم از یک رهبری آشکار برای اجتناب از بروز فتنه در کشورش تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله ابراز امیدواری کرد که مراحل تشکیل دولت در لبنان طولانی نشود  تا از اثرات منفی آن بر روی مردم جلوگیری شود.

شیخ قاسم طی سخنانی گفت : ما در تلاش هستیم تا تعیین مامور تشکیل کابینه و خود تشکیل کابینه را تسریع کرده و از تجربیات قبلی استفاده کنیم تا کار را به جلو پیش ببریم.

به گزارش وبگاه خبری النشره لبنان، این مقام حزب الله لبنان ضمن تأکید مجدد بر حمایت این حزب از مطالبات اقتصادی و اجتماعی معترضین ، نسبت به سارقان جنبش اعتراضی مردم و همچنین کسانی که (در جریان تظاهرات با اقدامات خرابکارانه) راه را برای مردم مسدود می‌کنند، هشدار داد.
شیخ نعیم قاسم در ادامه پرسید:  چرا تا به امروز یک کمیته مرکزی که از طرف معترضان صحبت کند وجود ندارد؟ اگر کمیته مرکزی تعیین شود معلوم می‌شود معترضان چه کسانی هستند و ورود افراد نفوذی به آن دشوار می‌شود. آن زمان است که از اعتراضات در خفا سوء استفاده نمی‌شود.

وی اظهار داشت: اما اگر جنبش اعتراضی یک رهبر علنی نداشته باشد که برنامه‌های عملی و راه حل‌های سیاسی ارائه کند که بر واقعیت اجتماعی و اقتصادی تاثیر گذار باشد، اینجاست که نفوذی‌ها و گردانندگان فتنه به راحتی می‌توانند اعتراضات را به هر سمتی می‌خواهند سوق دهند و از آن هر جور بخواهند بهره ‌برداری کنند و بدون اینکه چهره خود، حضور خود و نقش خود را لو بدهند فتنه‌گری کنند.

شیخ نعیم قاسم از جنبش اعتراضی اصیل مردم در کشورش خواست که یک رهبری روشن برگزیند که مردم را خطاب قرار داده و خواسته‌های آنها را مطرح می‌کند، دولت را استیضاح می‌کند، دستاوردها را مشاهده می‌کند، همه تحولات امور را پیگیری می‌کند و مردم را درباره زمان و چگونگی برپایی اعتراضات برای دستیابی به خواسته‌های اجتماعی و اقتصادی هدایت می‌کند .

معاون دبیر کل حزب الله لبنان بر ضرورت تسریع در تشکیل دولت و تلاش برای استفاده از مشکلات و قصور قبلی برای پیشبرد امور تاکید کرد و گفت: ما امیدواریم مراحل تعیین مامور تشکیل کابینه و تشکیل کابینه زیاد به تعویق نیافتد، چون همه این وقت‌هایی که می‌گذرد وقت اضافه است و هر چه طولانی‌تر می‌شود، پیامدهای منفی آن بر مردم زیاد است.

منبع: فارس
ارسال نظرات