۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۶۲۷۳۵۶
همراه با رونمایی از 6 عنوان کتاب؛

از خادمان فرهنگ مکتوب در دامغان قدردانی شد

از خادمان فرهنگ مکتوب در دامغان قدردانی شد
شش عنوان کتاب در سرای فرهنگ دامغان، رونمایی و از خادمان فرهنگی و اهالی کتاب این شهرستان تجلیل شد.
به گزارش خبرگزاری رسا، شش عنوان کتاب در سرای فرهنگ دامغان رونمایی و از خادمان فرهنگی و اهالی کتاب این شهرستان تجلیل شد.
رضا هوشمند در آیین تجلیل از پیشکسوتان ترویج فرهنگ کتابخوانی و رونمایی از کتاب با عنوان «یاد یار مهربان» در شهرستان دامغان گفت: در آیین تجلیل از پیشکسوتان کتاب و کتابخوانی تعبیری جز آموزگار نمی‌توانم به کار ببرم و به جهت حرمت به آموزگارانمان و به پاسداشت اولین حروف و کلماتی که به ما آموختند برترین واژه آموزگار است.

مدیر انتشارات مشق شب ضمن بیان اینکه در سالیان گذشته مامنی جز کتابفروشی این بزرگواران نداشتیم، افزود: شرایط کتابفروشی‌ها در گذشته قابل قیاس با شرایط فعلی نبوده و نیست، زیرا اگر متقاضی خرید کتابی بودیم ابتدا باید سفارش می‌دادیم تا طی انتظار چند روز و گاه چند هفته به کتاب مورد نظر می‌رسیدیم.

عضو هیات مدیره خانه تسنیم دامغان یادآور شد: انتظارِ دانستن و کتاب خواندن را از سالیان گذشته درک کردیم و قدرشناس تمامی زحمات یکایک پیشکسوتان فرهنگی و کتابداران پرتلاش دامغانی بوده و خواهیم بود.

در ادامه مراسم از نوجوانان کتابخوان و فعال در حوزه مطالعه که طی یک سال گذشته بیشترین کتاب‌ها را خواندند تقدیر شد.
میترا ناصحی با مطالعه ۲۱۳ جلد کتاب، سجاد عالیشاهی با مطالعه ۱۰۸ جلد کتاب، متین فراتی با مطالعه ۱۰۴ جلد کتاب فاطمه کشاورزیان با مطالعه ۱۰۱ جلد کتاب، محدثه السادات رضایی با مطالعه ۸۴ جلد کتاب طی یک سال گذشته.

همچنین تجلیل از کتابداران دامغانی پوراندخت منوچهری، محبوبه امیراحمدی، علی‌اکبر موسویان، محمدحسین طاهربخش، سیدحسین شاهچراغی، زهرا رشیدی و بابک مداح از جمله برنامه‌های «آیین یاد یار مهربان» بود.

تقدیر از زحمات کتابفروشان پیشکسوت دامغانی که سالیان دراز عمر خود را صرف ترویج فرهنگ کتاب و مطالعه کردند، شامل آقایان بیرجندی، شجاعی‌نیا، مدیحی، بوستانی، شمسی‌پور، اشرفی، زیبا و خوشنویسان، ادامه بخش مراسم بود.

پس از تقدیر از دو مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۶ جلد کتاب با عنوان «سایه شوم نفت» اثر ایمان ایثاری، «خونابه‌های قلم» سروده‌های انقلابی و اشعار دفاع مقدس و «تعزیه نامه» گنجینه‌ای از چهار صد مجلس جدید تعزیه، هر دو اثر غلامعلی نادعلی زاده دامغانی، «زکریا» نوشته میلاد خراسانی، «تن انگاره» کتاب کار برای نوجوانان ترجمه مریم خلیلی نژاد  و «بیست و چهار آیینه» اثر شیما دولابی رونمایی شد.
 
غلامعلی نادعلی‌زاده در سخنانی ضمن تهنیت میلاد رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: مدت ۴۰ سال است که مشغول پژوهش هستم و حدود هفتاد سال نیز در تعزیه خوانی دستی بر آتش دارم و تعزیه با وجودم عجین گشته است.
 
وی به اهمیت تحقیق و پژوهش اشاره کرد و یادآور شد: به نوجوانان و جوانان توصیه میکنم که مطالعه همراه با تحقیق را همواره ادامه دهید.
 
مولف کتاب «خونابه‌های قلم» سپس ادامه داد: اگر مطالب خواندنی مفید و سازنده در اختیار کودکان و نوجوانان قرار گیرد و آن‌ها از همان سنین کودکی به مطالعه عادت کنند راه و رسم زندگی را خواهند آموخت و تحت تأثیر داستان‌ها و کتاب‌های آموزنده به رشد و تعالی خواهند رسید.
 
مریم خلیل‌نژاد مترجم اثر «تن انگاره» گفت: در دنیای امروز دختر بودن آسان نیست احساسی که در مورد خود و بدنتان دارید میتواند مشکل ساز شود و این مسیله معمولا در دخترانی که به سن بلوغ می‌رسند بسیار مهمتر جلوه می‌نماید.

وی هدف از ترجمه کتاب را این طور بیان کرد که دختران بتوانند مشکلات تن انگاره را درک و با آن مقابله نمایند و دچار دغدغه فکری نباشند.

مترجم کتاب فوق سپس افزود: برای به دست آوردن اعتماد به نفس باید رو به جلو گام بردارید و همه فعالیت‌های این کتاب را انجام دهید گرچه این فعالیت‌ها راحت نیستند، اما ارزشمندند و شما هم ارزش آن را دارید، زیرا آنچه که روزانه، ماهانه و سالانه با آن روبه رو هستید بدنتان است. /۹۲۵/د ۱۰۱/ش
ارسال نظرات