۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۶۲۷۷۳۴

استقبال شهروندان قم از طرح عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی

استقبال شهروندان قم از طرح عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی
بنا بر اعلام مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم، به‌مناسبت هفته کتاب جرایم دیرکرد کتاب‌های امانی به این کتابخانه‌ها، مشروط به بازگرداندن کتاب‌ها بخشیده می‌شود.
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام امیرعطاءاله جباری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم در گفتگویی با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، غبارروبی از مزار شهدا، زیارت مزار علامه طباطبایی، برگزاری جشن نور هدایت ویژه روشندلان در روز کتاب، معرفی کتاب در برنامه‌های رادیویی، ایجاد میز رقابت در خدمت ویژه کتابخانه‌ها و کتابداران در نماز جمعه استان قم، گزارش تلویزیونی از کتابخانه روستایی، اهدای کتاب به مدارس مناطق محروم و زنگ مطالعه در مدارس و کتابخانه‌های عمومی را ازجمله برنامه‌های این اداره‌کل در بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد.

وی استقبال شهروندان را از عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی استان در روز ۲۵ آبان خوب ارزیابی کرد و گفت: به مناسبت گرامیداشت بیست و هفتمین دوره هفته کتاب از ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه جرایم دیرکرد، به شرط بازگشت کتاب‌ها به کتابخانه بخشیده می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قم با بیان اینکه ۲۳ کتابخانه نهادی و ۱۶ کتابخانه مشارکتی در استان به ارائه خدمات کتابخانه‌ای می‌پردازند، ادامه داد: تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی استان در ۸ ماه اول سال ۹۸، ۲۶ هزار نفر و تعداد کتاب‌های امانت رفته ۳۰۰ هزار عنوان بوده است.

وی افزود: منابع موجود در کتابخانه‌های عمومی استان ۵۰۰ هزار نسخه است.

جباری همچنین انتخاب عبارت «حال خوش خواندن» را به‌عنوان شعار هفته کتاب امسال، خوب ارزیابی کرد و گفت: کتابخانه‌های عمومی استان و اداره‌کل کتابخانه‌ها در این هفته و با افتخار میزبان ۸۷۲ ویژه برنامه فرهنگی برای اقشار مختلف مردم بوده و هستند. این برنامه‌ها با همکاری و تعامل دستگاه‌ها و نهاد‌های فرهنگی از ۱۸ لغایت ۳۰ آبان‌ماه در تمامی کتابخانه‌ها در حال برگزای است. /۹۹۸/د ۱۰۱/ش
میثم صدیقیان
ارسال نظرات