۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۶۲۸۴۷۳
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

در حوزه کتاب و کتابخوانی از ظرفیت خیرین استفاده شود

در حوزه کتاب و کتابخوانی از ظرفیت خیرین استفاده شود
ساداتی نژاد گفت: به دلیل وجود بروکراسی اداری و عدم اعتبار دولتی برای رفع مشکلات حوزه کتاب و کتابخوانی در بخش‌های مختلف، باید از ظرفیت خیرین استفاده کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سید جواد ساداتی نژاد بعد از ظهر امروز در نشست با کتابداران شهرستان کاشان که در کتابخانه علی ابن باقر (ع) برگزارشد با تبریک هفته کتاب، گفت: کاشان از اصالت‌های فرهنگی و هنری برخوردار است که ریشه در فرهنگ مردم و بزرگان این منطقه دارد.

وی افزود: با وجود بروکراسی شدید اداری در استان اصفهان به دلیل برخورداری مردم کاشان از اصالت‌های فرهنگی و هنری، نه تنها از جمعیت کاشان کاسته نشده بلکه بر جمعیت آن افزوده شده و روز به روز جایگاه آن برجسته‌تر از قبل شده است.

ساداتی نژاد همچنین به برخی از مشکلات کتابخانه‌های کاشان اشاره کرد و گفت: مردم منطقه فرهنگی کاشان به دلیل برخورداری از غنای فرهنگی، اصالت خانوادگی و سنت‌های اصیل اسلامی توانسته با کمک یکدیگر بخش بزرگی از مشکلات آموزشی، بهداشتی، عمرانی و رفاهی خود را برطرف و رشد و توسعه این منطقه را رقم بزند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به برخی از ظرفیت خیرین منطقه فرهنگی کاشان نیز اشاره کرد و افزود: به دلیل وجود بروکراسی اداری و عدم اعتبار دولتی برای رفع مشکلات حوزه کتاب و کتابخوانی در بخش‌های مختلف، باید از ظرفیت خیرین استفاده کنند.

وی با بیان خاطراتی از کمک‌های خیرین در کاشان و دانشگاه تهران و ضمن قول مساعد برای پیگیری مشکلات کتابخانه‌های کاشان اظهار داشت: برای حل مشکلات این حوزه کمیته خیرین کتاب و کتابخانه در اداره کتابخانه‌های کاشان باید تشکیل و لیست خیرین حامی کتاب و کتابخانه تهیه شود و از افرادی که حتی یک جلد کتاب به کتابخانه‌ها کمک کرده اند تجلیل و تکریم شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین در مورد نیم درصد شهرداری‌ها و تهیه کتب کمک درسی توضیحاتی را برای کتابداران ارائه کرد.

زینب سادات واسعی سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی کاشان نیز در ابتدای این نشست، گفت: آمار اعضا و امانت کتابخانه‌های کاشان در سال ۹۸ از رشد چشمگیری برخوردار بوده است.

وی افزود: شهرستان کاشان نیازمند تأسیس یک کتابخانه مرکزی است تا بتوانیم به اعضای کتابخانه‌های شهرستان در زمینه‌های مختلف خدمات رسانی مطلوب در خور شأن اعضا داشته باشیم.

لازم به ذکر است، در این نشست کتابداران شهرستان کاشان مشکلات پیش روی کتابخانه‌های این شهرستان را ارائه کردند.

شایان ذکر است، هم اکنون نزدیک به ۱۵ باب کتابخانه نهادی و هفت باب کتابخانه مشارکتی با نزدیک به ۱۵ هزار نفر عضو در شهرستان کاشان فعالیت می‌کنند./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات