۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۶۲۸۵۸۹
معاون تبلیغ حوزه های علمیه:

نهادینه شدن فرهنگ ایثار تداوم بخش روحیه انقلابی در حوزه است

نهادینه شدن فرهنگ ایثار تداوم بخش روحیه انقلابی در حوزه است
حجت الاسلام والمسلمین نبوی تعداد شهدای روحانی را نشان دهنده وجود فرهنگ بسیجی در حوزه علمیه دانست و گفت: تمامی شهدای روحانی برای دفاع از ارزش های دین به شهادت رسیده اند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به راهکارهای نهادینه شدن فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت در بین طلاب و فضلای حوزه، گفت: در حوزه علمیه نباید فردی غیر بسیجی باشد؛ به عبارت دیگر در حوزه علمیه باید تمامی اساتید، پژوهشگران و طلاب بسیجی باشند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه با اشاره به تعریف بسیج، گفت: تعریف عرف از بسیجی، افرادی مخلص، ایثارگر و مدافع ارزش های نظام است؛ هنگامی که گفته می شود ارزش های نظام و انقلاب مراد همان ارزش های دین است و کار روحانیت نیز دفاع از ارزش های دین است.

وی تحکیم و نهادینه شدن روحیه ایثار، جهاد و شهادت در حوزه های علمیه را عامل حفظ روحیه انقلابی در بین حوزویان دانست و گفت: حوزوی غیر بسیجی نباید داشته باشیم و اگر وجود داشته باشد در مسیر مستقیم قرار نگرفته است؛ طلاب باید برای دفاع از ارزش های دین و انقلاب آماده شوند که گاهی به نوشتن، گاهی به پژوهش و زمانی به منبر رفتن است و حتی می طلبد گاهی برای دفاع از ارزش های دینی مبارزه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با بیان این که تعداد شهدای روحانیت در هشت سال دفاع مقدس نشان دهنده تفکر بسیجی در حوزه علمیه است، اظهار کرد: تعداد شهدای روحانیت از تمامی اقشار به نسبت جمعیت بیشتر است؛ تمام شهدای روحانیت اعم از شهید بهشتی و مطهری و شهدای دفاع مقدس به دلیل این که مدافع ارزش های دینی بوده اند به شهادت رسیده اند.

وی اظهار کرد: تمامی عناصر مدرسه علمیه از مدیر استاد و طلبه باید بسیجی باشند و دفتر بسیج بایستی فعالیت های خود را در راستای بسیجی بودن همه افراد انجام  دهد نه این که برخی طلاب بسیجی شوند./1324/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
مصطفی رستمی
ارسال نظرات