۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۲۸۶۷۳

تلاش اعراب حاشیه خلیج فارس برای آزادسازی هزاران زندانی داعش در عراق

تلاش اعراب حاشیه خلیج فارس برای آزادسازی هزاران زندانی داعش در عراق
دو کشور عربی حاشیه خلیج فارس در تلاش هستند که شش هزار زندانی داعش را از زندان الحوت در جنوب این کشور آزاد کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، «باقر جبر الزبیدی» از رهبران مجلس اعلای اسلامی عراق، درباره توطئه جدید برخی دولت‌های عربی حاشیه خلیج فارس علیه بغداد هشدار داد.

الزبیدی با انتشار بیانیه‌ای، گفت: «در حالی که کشمکش بین‌المللی بین آمریکا، روسیه، ترکیه، نیروهای دموکراتیک کُرد سوریه و ارتش سوریه در شرق فرات شدت گرفته است، ایالات متحده آمریکا در حال تقویت حضور نظامی خود در عراق است».

وی ادامه داد: «سه انفجار تروریستی روز گذشته مناطق البیاع، البلدیات و الشعب را در بغداد هدف قرار داد... تهدیدهای داعش نیز ساکنان روستاهای رمضان، شفیق و مردان واقع در ریف شهر خانقین را مجبور کرده است که طی سه ماه گذشته به صورت کامل، منازل خود را ترک کنند».

وی ادامه داد: «در استان دیاله نیز بر تعداد عناصر داعشی افزوده می‌شود که به صورت مستمر بین روستاهای دورافتاده‌ای مانند سبیعات، المییته و الساده در تردد هستند. این روستاها از چند ماه پیش به پناهگاه امنی برای هسته‌های داعش در سه استان (کرکوک، صلاح الدین و دیاله) بدل شده و خطر مستقیمی بری امنیت روستاهای آزاد شده به ویژه در منطقه العظیم و اطراف آن هستند».

الزبیدی با اشاره به دفع حملات عناصر داعش توسط نیروهای امنیتی عراق در منطقه «تل الذهب» در شمال شهرستان «بیجی» در استان صلاح الدین، تأکید کرد که هدف داعش از این حملات، تسلط بر مناطق نفتی کرکوک و صلاح الدین بوده است./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات