۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۶۲۸۷۱۰
سردار تولایی:

بسیج در کشورهای غیراسلامی هم اثر گذاشته است

بسیج در کشورهای غیراسلامی هم اثر گذاشته است
مسؤول اشراف فرماندهی کل سپاه پاسداران با بیان اینکه بسیج سبب شکل گیری ژئوپولتیک مقاومت در منطقه شده است،گفت: بسیج در کشورهای غیراسلامی وخارج ازمنطقه اثر گذار بوده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، سردار محمد تولایی مسؤول اشراف فرماندهی کل سپاه پاسداران، در برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت و گو در خصوص سالروز تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان امام خمینی (ره) در سال ۵۸، اظهار داشت: تشکیل بسیج به فرمان امام خمینی و پس از آن هدایت گری توسط رهبر معظم انقلاب سبب بیداری اسلامی در جهان اسلام شده است و ژئوپلیتیک مقاومت را در شکل داده است.

وی ادامه داد: بسیج حتی فراتر از منطقه، در سایر ملل دیگر نیز تاثیر گذاشته است. امروز حزب الله لبنان به صراحت اعلام می کند که از بسیجیان ایران الگو گرفتند. همچنین حشدالشعبی در عراق که امروز خار چشم تروریست‌ها و حامیان بین المللی آن ها شده است، کاملا الگو گرفته از بسیج ایران است.

مسؤول اشراف فرماندهی کل سپاه پاسداران تصریح کرد:‌ انصارلله یمن و دیگر گروه های مقاومت در کشورهای منطقه از جمله گروه هایی که در افغانستان شکل گرفته است و همچنین حماس و گروه های جهادی در فلسطین که ارتش رژیم صهیونیستی را به ذلت کشانده است، الگو گرفته از بسیج در ایران است.

وی با تصریح بر این موضوع که بسیج سبب شکل گیری ژئوپولتیک مقاومت در منطقه شده است، عنوان کرد: بسیج همچنین در کشورهای غیر اسلامی و خارج از منطقه نیز اثر گذار بوده است.

سردار تولایی اظهار داشت:‌ آمریکایی ها هر کجا قدم می گذارند با شکل گیری هسته های مقاومت مردمی مخالفت می کنند و این نشان می دهد الگوی بسیج توانسته است تاثیر جهانی خودش را بگذارد و یک مدلی برای بازدارندگی قدرت های فرامنطقه ای که نقش استکباری دارند، باشد.

وی ادامه داد:‌ وقتی در نظریه های بازدارندگی سیری کنیم، متوجه می شویم بسیج مردمی و اساسا حضور مردم در صحنه های مخالفت با زیاده خواهی های سلطه طلب اثر زیادی دارد و حتی از بمب اتم نیز برای کشورهای سلطه گر خطرناک تر است، زیرا دشمنان همیشه احساس ضعف و ذلت در برابر حضور مردم کشورهای جهان با الگوی بسیج دارند و این مهم در دنیا هر روز در حال گسترش است. این مسائل نه تحلیل که واقعیت هایی است که در عرصه جهانی قابل مشاهده است.

سردار تولایی در ادامه صدور بسیج به کشورهای منطقه و فرامنطقه ای را یک دستاورد بزرگ برای انقلاب اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: صدور انقلاب و تفکر بسیجی مانند شیشه عطر است که وقتی در آن را باز می کنید، بوی آن همه جا را فرا می گیرد و جان ها و دل ها را سرشار از نشاط می کند. امروز تفکر بسیجی برای شیعیان و اهل سنت و حتی غیرمسلمانان آن چنان الهام بخش و لذت بخش که آن ها خودشان به سوی این تفکر سوق داده می شود./998/

 

میثم صدیقیان
ارسال نظرات