۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۶۲۸۸۰۲

عربستان از طریق «توافق ریاض» درصدد تجزیه «حضرموت» است

عربستان از طریق «توافق ریاض» درصدد تجزیه «حضرموت» است
عربستان در صدد است از درگیری بین گروه‌های مسلح در استان‌های اشغالی یمن برای دستیابی به جاه‌طلبی‌های توسعه طلبانه خود در حضرموت بهره ببرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، عربستان سعودی در صدد است از درگیری بین گروه‌های مسلح در استان‌های اشغالی یمن برای دستیابی به جاه‌طلبی‌های توسعه طلبانه خود در حضرموت بهره ببرد.

رسانه‌های ائتلاف سعودی از یک طرح سعودی برای تجزیه استان وسیع حضرموت در شرق یمن خبر می‌دهند.

در حالی که هر کدام از طرف‌های مزدور ائتلاف سعودی دیگری را به حمایت از این طرح متهم می‌کند اوضاع در استان حضرموت خبر از تجزیه قریب الوقوع آن به دو استان را می‌دهد. بخصوص که پیشتر هم این قضیه در میز مذاکرات مطرح بوده و انتظار می‌رود بار دیگر عبد ربه منصور هادی با امضای توافقی برای تجزیه حضرموت همه را غافلگیر کند.

مطابق با عادتی که در امضای یک طرفه اسناد و توافقات بر سر یمن دارد و تازه‌ترین آن توافق ریاض است که آن را به رغم نارضایتی و مخالفت اکثر اعضای کابینه خود امضا کرد.

تحرکات سعودی قبل و بعد از آغاز حمله ائتلاف عربی در سال ۲۰۱۵

«طارق مصطفی سلام» استاندار عدن در این باره به وبگاه خبری «انصار الله» گفت: ریاض درصدد است که از درگیری بین گروه‌های مسلح در استان‌های اشغالی برای دستیابی به جاه طلبی‌های توسعه طلبانه خود در حضرموت بهره ببرد .

وی در توصیف اهمیت راهبردی حضرموت گفت: ، حضرموت استانی است که دارای مساحت وسیعی برابر با یک سوم کشوریمن است و با نوار مرزی طولانی که از الخراخیر تا شروره در نجران گسترش یافته است به عربستان متصل می‌شود./983/ب

منبع: العالم

ارسال نظرات