۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۶۲۹۵۷۱
امام جمعه اصفهان:

پیامبر اسلام با عهدشکنان عهد دوباره نمی‌بستند

پیامبر اسلام با عهدشکنان عهد دوباره نمی‌بستند
آیت الله طباطبایی نژاد با انتقاد از سخنان رییس جمهور پیرامون عهد بستن پیامبر با عهدشکنان، گفت: پیامبر اسلام(ص) با عهدشکنان برخورد سختی می‌کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در خطبه‌های عبادی سیاسی انماز جمعه این هفته اصفهان، با بیان اینکه برخی اشتباهات و تصمیمات غلط ممکن است به دین لطمه وارد کند، گفت: رییس جمهور در سفری که به برخی استانها داشت در سخنرانی خود حرفی زد که در تاریخ نبوده است و مایه تعجب است که وی تاریخ را نمی‌داند.

وی در ادامه افزود: رییس جمهور در حالی ادعا می کند که پیامبر اکرم(ص) حتی اگر کفار عهدشکنی می‌کردند باز با آنها عهد می‌بست که این موضوع واقعیت ندارد و یک دروغ تاریخی است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با انتقاد از صحبت‌های رییس جمهور پیرامون سیره پیامبر اسلام(ص) در برخورد با کفار، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) با کفار عهد شکن پیمان نمی‌بست و اگر کفار عهد شکنی می‌کردند دیگر حاضر به عهد بستن با آنها نمی‌شد، بلکه هر زمان کفار بدعهدی می‌کردند ایشان با انها برخوردی سخت داشتند.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به برخورد سخت پیامبر اکرم(ص) با پیمان شکنان در صلح حدیبیه از طریق اعزام لشکری قدرتمند، تصریح کرد: این حرف که پیامبر اسلام(ص) با عهد شکنان عهد می‌بست صحیح نیست، اینکه این حرف‌ها با خنده هم مطرح شود اصلا درست نیست.

وی با تأکید بر ضرورت مطرح کردن حرف حق و عمل کردن به حق، خاطرنشان کرد: قصد موضع گیری علیه کسی را ندارم اما بیان حق یک وظیفه است، چرا که اگر حق بیان نشود مردم فریب می‌خورند و به همین دلیل وظیفه داریم حقایق را بیان کنیم.

امام جمعه اصفهان سفر دو روزه رییس دستگاه قضایی به اصفهان را سازنده ارزیابی کرد و گفت: علمای 4 استان در قالب اجلاسیه جامعه مدرسین به اصفهان سفر کردند و در خصوص تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مسائل بسیار مهم و سازنده‌ای مطرح شد.

آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: سفر آیت الله رئیسی به اصفهان بسیار با برکت بود و دستاوردهای خوبی را به دنبال داشت، به حدود 30 شهر استان نمایندگانی از سوی دستگاه قضایی فرستاده شد تا کمبودها و نیازها بررسی شود، مبلغ خوبی هم برای اصلاح اماکن و حل مشکلات اختصاص داده شد./1304/پ310/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات