۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۶۲۹۶۶۵

اخبار کوتاه حوزه علمیه خواهران خوزستان

اخبار کوتاه حوزه علمیه خواهران خوزستان
برگزاری همایش یک روزه عوامل مؤثر بر نشاط و شادابی و ضرورت تشکیل کارگروه‌های تخصصی چند خبر کوتاه از حوزه علمیه خواهران خوزستان است.
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، همایش یک روزه عوامل مؤثر بر نشاط و شادابی در سبک زندگی با محوریت خانواده با حضور حجت الاسلام والمسلمین اصغر اخوی، از مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم، ویژه طلاب سطح ۳ و ۴ مرکزتخصصی الزهرا (س) اهواز برگزار شد.

در این همایش حجت الاسلام والمسلمین اخوی به عواملی که سبب کاهش نشاط و شادابی در زندگی طلاب شده است، اشاره کرد.

وی عدم رضایت از داشته ها، عدم اعتماد به نفس، ضعف ایمان، مقایسه توانمندی‌های خود با دیگران، عدم اولویت بندی در زندگی و گم کردن هدف را از جمله عواملی دانست که سبب کاهش نشاط و شادابی در زندگی طلاب هستند.

حجت الاسلام والمسلمین اخوی در ادامه راهکار‌هایی برای رسیدن به شادی و نشاط اسلامی ارائه کرد.

ضرورت تشکیل کارگروه‌های تخصصی ویژه مدرسه خدیجه کبری سوسنگرد

جلسه خانم بیت سیاح، مدیر مدرسه حوزه علمیه خدیجه کبری (س) سوسنگرد با کادر اجرایی مدرسه برگزار شد.

در این جلسه خانم بیت سیاح با اشاره به اهمیت کارکرد حوزه علمیه در منطقه سوسنگرد بر ضرورت تشکیل سه کارگروه علمی تخصصی، کارگروه تبلیغی تخصصی و کارگروه پژوهشی تأکید کرد.

مدیر مدرسه حوزه علمیه خدیجه کبری (س) سوسنگرد تأکید کرد: این کارگروه‌ها تحت نظارت معاونت‌ها و با عضوگیری از اساتید مربوطه، طلاب و نخبگان سطح ۲ و ۳ و در راستای استعدادیابی و مهارت افزایی همچنین استفاده از ظرفیت طلاب توانمند، فعالیت می‌کنند.

برگزاری نشست سیاسی در مدرسه فاطمه الزهرای آبادان

نشست سیاسی با موضوع تبیین و روشنگری حوادث اخیر با حضور حجت الاسلام والمسلمین روزپیکر، نماینده، ولی فقیه ناحیه مقاومت بسیج آبادان، ۵ آذرماه در حوزه علمیه فاطمه الزهرا سلام الله علی‌ها آبادان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین روزپیکر بر حضور مؤثر و لازم طلاب در حوزه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی تأکید کرد و در ادامه به بررسی فتنه در روایات و قرآن پرداخت.

از سوی دیگر دوره تربیت مربی خانواده باحضور حجت الاسلام و المسلمین فراهانی، مشاور مدرسه فیضیه قم با شرکت مشاورین و کارشناسان دینی حوزه علمیه فاطمة الزهراسلام الله علی‌ها در دوب خش تئوری و کارگاهی درحوزه علمیه برادران برگزار شد.

مشاوران و مبلغان حوزه علمیه خواهران پس از شرکت در آزمون و مصاحبه علمی برای حضور در دوره پذیرفته شدند.

برگزاری کارگاه مشاوره‌ای در مدرسه علمیه فاطمه الزهرای کوی علوی

این کارگاه با رویکرد مدیریت عاطفی خانواده و با حضور دکتر سودانی، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز و مدیر گروه امور مشاوره‌ای دانشگاه برگزار شد.

در این کارگاه که جمعی از طلاب، کادر و اساتید محترم مدرسه حضور داشتند، مباحثی از قبیل مهارت ذهن آگاهی، روانشناسی رشد و نحوه ارتباط گیری عاطفی با خانواده مطرح شد و به پرسش‌هایی در خصوص مباحث بیان شده، پاسخ داده شد.

از سوی دیگر جشن میلاد امام حسن عسکری (ع) به همراه نشست سیاسی و بصیرت افزایی با حضور سرکار خانم کعب عمیر، در مدرسه برگزار شد./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات