۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۶۲۹۸۲۳
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس:

بی عدالتی مردم را بی اعتماد می‌کند

بی عدالتی مردم را بی اعتماد می‌کند
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مردم با بی عدالتی مواجه بشوند نسبت به بسیاری از مسائل بی اعتماد می‌شوند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، جمشید جعفرپور نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی عصر امروز یکشنبه ۱۷ آذرماه سال ۹۸ در صحن علنی بهارستان به ایراد نطق پرداخت.

متن کامل سخنرانی رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

افوض امری الی الله ان الله بصیر بالعباد

مردم شریف ایران، خواهران و برادران نماینده، مردم عزیز حوزه انتخابیه

سلام بر شما.

آخرین نطق سالیانه خود در مجلس دهم، که با همه فراز و فرود‌ها در حال اتمام است را خدمتتان ارائه می‌نمایم. از خداوند متعال و مردم شریف میهن اسلامی به خصوص مردم شریف و نجیب حوزه انتخابیه، بابت این فرصت مقتنم خدمت، تشکر می‌نمایم.

اتفاق بسیار مهم انتخابات مجلس یازدهم را پیش رو داریم.

نام نویسی داوطلبان با استقبال شگفت انگیزی به پایان رسید و امید آنکه در روز رای گیری نیز با حضور پرشور و دشمن شکن مردم، موجبات استحکام نظام بیش از پیش فراهم آید.

تجربه مجلس دهم می‌تواند عبرت آموز باشد برای تشکیل مجلسی کارآمد، انقلابی، پیرو امام و رهبری، ضد فساد و تبعیض، و مخالف طرح‌ها و لوایح استعماری. انشالله

جناب آقای رییس جمهور!

قرآن به ما آموخت که: " لَا یُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلَّا مَنْ ظُلِمَ"

آموخته ایم که عدالت اساس حکومت اسلامی است و ملک با ظلم پایدار نمی‌ماند.

بی عدالتی بویژه اگر از سوی مسئولان باشد موجب بی اعتمادی عمومی به نظام می‌گردد و تضعیف سرمایه اجتماعی، زمینه‌ای برای سو استفاده دشمنان همیشه در کمین است که می‌توانند با آن آشوب بر پا کنند و هر آشوبی، مشابه آنچه اخیرا بخاطر بی تدبیری دولت شاهدش بودیم یعنی تحمیل هزینه مادی و معنوی به نظام که منجر به ورود رهبری معظم و هزینه از خود و نهایتا ورود نیرو‌های بسیجی، متعهد و مردمی، سپاهی و امنیتی برای سرکوب اشرار گردید.

گاهی عملکرد نادرست یک دولتمرد، اعتبار کل دولت را زیر سوال می‌برد و زحمات نظام را مخدوش می‌سازد.

همکاران محترم! از شما می‌پرسم:

آیا قرار است اعضای دولت، حافظ منافع ملی و کشور باشند یا حافظ منافع زادگاهی و مناطق خودشان؟

این چه استدلالی است که گفته شود مردم هر منطقه از وزیر خودشان توقع دارند؟ پس مناطقی که وزیر ندارند چه کنند؟ مگر کشور ملوک الطوایفی است؟

استان پهناور فارس با ۱۲۳ هزار کیلومتر وسعت، ۸/۴ میلیون نفر جمعیت، ۳۶ شهرستان و ۱۸ نماینده، که بسیاری از شهرستان‌ها در آرزوی یک طرح چند ده میلیاردی اشتغالزایی هستند تا فرزندان تحصیل کرده خود را به کار گمارند. اما در جایی از این استان که فقط ۲% جمعیت و ۲% وسعت استان را دارد مردم شاهد اجرای طرح‌های بزرگ چند هزار میلیارد تومانی هستند.

شاهد حضور معاون اول رییس جمهور، شاهد حضور رئیس دفتر رئیس جمهور برای بازدید از پیشرفت این طرح‌ها و قریبا شاهد حضور رئیس جمهور برای افتتاح آن‌ها می‌باشند.

ما که چشممان روشن می‌شود، اما چرا وقتی در همان حوالی که بدلیل نبود جاده‌های نا مناسب و استاندارد و تردد روزانه قریب هزار تانکر و محموله ترافیکی و خودرو سنگین مرتبا شاهد تصادفات مرگبار جمعی است، قرار است اقدامی توسعه‌ای صورت گیرد که بتوان سریعتر به بهبود جاده‌ها و مسیر‌های اصلی و فرعی رسیدگی کرد، این طرح باید وتو شود، چون آثار منفی بر رای "آقازاده" در انتخابات مجلس در این استان دارد.

جناب آقای رییس جمهور!

شما همزمان موافقت خود را با این اقدام در سیستان و بلوچستان و فارس مکتوب نمودید، چرا در سیستان و بلوچستان مصوب و اجرا گردید ولی در باره استان فارس در دولت به بهانه اظهار نظر‌های امنیتی مرتبا و به نام رسیدگی بیشتر، متوقف و معطل می‌ماند. مگر استان فارس شرایط امنیتی حادتری نسبت به استان سیستان و بلوچستان دارد؟

مگر در فارس اخیرا و به صورت همزمان هفت شهرستان بدون هیچگونه تبعات امنیتی تشکیل نگردید؟ این حاکی از آن است که این اظهار نظر‌های امنیتی، غیر کارشناسی و بهانه‌ای برای تاخیر در تصویب مصوبه مورد نیاز است.

آقای وزیر!

مخالفت‌های مدام و اظهار نظر‌های غیر کارشناسی شما در ذهن مردم شریف جنوب فارس این ذهنیت را به وجود آورده که هدف حمایت مستقیم در انتخابات از آقازاده است! آیا منافع ملی چنین ایجاب می‌کند؟ آیا باعث بی اعتمادی مردم نسبت به عدالت در دولت نمی‌گردد؟

جناب آقای رییس جمهور!

پیگیری‌های وقتگیر و پر زحمت اینجانب منجر به دستور جنابعالی، معاون اول محترم، رئیس دفتر محترم و رئیس مجلس مجلس گردید و کارشناسی دستگاه تخصصی نیز موید این نیاز است.

آقای رییس جمهور!

مردم شریف، متدین و نجیب حوزه انتخابیه منتظر دستور جنابعالی برای رهایی از کابوس تصادفات دلخراش جاده‌ای و بهره مندی از سفر‌های ایمن می‌باشد. /۸۵۶/
ارسال نظرات