۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۶۳۰۰۱۶
حجت الاسلام پژمانفر در گفت‌وگو با رسا:

بخش اندکی از بودجه به مراکز فرهنگی و دینی تخصیص داده می‌شود

بخش اندکی از بودجه به مراکز فرهنگی و دینی تخصیص داده می‌شود
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از کاهش شدید بودجه‌های نهاد‌های دینی و فرهنگی انتقاد کرد و معافیت مالیاتی سلبریتی‌ها در شرایط فعلی را عجیب و سؤال برانگیز خواند.
حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، در خصوص کاهش بودجه فرهنگی کشور در لایحه بودجه ۹۹، اظهار داشت: کاهش بودجه‌های فرهنگی تنها معطوف به سال ۹۹ نمی‌شود و در سال‌های اخیر شاهد بودیم که این بخش مورد بی مهری دولت تدبیر و امید قرار گرفته است.

وی ادامه داد:  دولت قرار بود به نهاد‌ها و موسسات مرتبط به قرآن کریم ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه بدهد، امروز در پایان نهمین ماه از سال ۹۸ شاهد هستیم که تنها ۱۰ درصد از مبلغ مذکور به دست این بخش رسیده است. نکته حائز اهمیت این است که بوجه بخش‌های مذهبی گاهی تا ۸۰ درصد نسبت به سال‌های قبل کاهش پیدا کرده و از همین میزان هم سقف ۱۰ درصدی محقق می‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی توجهی دولت به بودجه بخش‌های حوزوی نیز گفت: دولت در خصوص بخش‌های حوزوی هم همانند حوزه فرهنگ عمل کرده است و امروز بیمه طلاب در سراسر کشور با مشکل مواجه شده است.

عضو هیأت رییسه فراکسیون روحانیت تصریح کرد: دولت در موارد بسیاری پول دارد، اما قصد خرج کردن آن‌ها را در بخش فرهنگ و مذهب ندارد. جالب اینجاست که در این اوضاع دولت سلبریتی‌ها را از پرداخت مالیات معاف می‌کند که این امر نیز در جای خود سوال برانگیز است.

حجت الاسلام پژمانفر در بخش پایانی این گفت‌وگو از حساسیت خبرگزای رسا در پرداختن به بودجه نهاد‌های فرهنگی و دینی و همچنین پیگیری این موضوع در نشست رسانه‌ای رییس مجلس شورای اسلامی تمجید کرد. /۸۵۶/
ارسال نظرات