۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۶۳۰۳۱۳
هندوراس:

مواضع ضداسرائیلی شبکه ایرانی نگران کننده است!

مواضع ضداسرائیلی شبکه ایرانی نگران کننده است!
رییس‌جمهوری هندوراس در ادامه خوش‌خدمتی به صهیونیست‌ها، برنامه‌های شبکه ایرانی «هیسپان تی‌وی» را زیر سوال برد.

به گزارش خبرگزاری رسا، خوان اورلاندو ارناندز رییس جمهور هندوراس از نفوذ شبکه اسپانیایی زبان «هیسپان تی وی» در  آمریکای لاتین و آنچه او پروپاگاندا علیه رژیم صهیونیستی می خواند، ابراز نگرانی کرد.

گفتنی است هیسپان تی‌وی شبکه ۲۴ ساعته اسپانیایی زبانِ معاونت برون مرزی رسانه ملی ایران است که از سال ۱۳۹۰ تاکنون فعالیت دارد.

«اسرائیل نشنال نیوز» در اعلام این خبر نوشت: «خوآن اورلاندو هرناندز» طی اجلاس ملی شورای اسرائیلی-آمریکایی در فلوریدا، ضمن اشاره به روابط نزدیک این کشور با اسرائیل، به این مورد اشاره کرده است.

هرناندز با اشاره به تصمیم خود در سال گذشته برای انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی مدعی شد: هندوراس در کنار اسرائیل ایستاد چرا که این بهترین کاری است که می توانست انجام دهد.   

وی همچنین مدعی شد که ایران، قطر و ونزوئلا اقدامات هماهنگی را برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی مردم آمریکای لاتین انجام داده‌ و این کار را از طریق شبکه های تبلیغاتی ضداسرائیل و با هدف گرفتن مردم آمریکای مرکزی و جنوبی دنبال کردند.

به ادعای وی، نیروهایی که با اسرائیل سیاست خصمانه‌ای دارند، همواره در حال اجرای جنگی تبلیغاتی در آمریکای لاتین هستند. ایران نیز از طریق شبکه هیسپان تی وی به زبان اسپانیایی در تمام کشورهای این نیمکره، برنامه های خود را پخش می کند.

وی ضمن اشاره به برنامه هسته ای ایران، اقدامات این کشور در خاورمیانه را تهاجمی عنوان کرد و مدعی شد این مسئله تنها به بقای اسرائیل مربوط نیست، بلکه به بقای بشریت ارتباط دارد!

ادعاهای هرناندز در حالی مطرح شد که هیسپان تی‌وی با هدف اطلاع رسانی درباره تحولات خاورمیانه برای مردم آمریکای لاتین و اسپانیایی زبان ها تاسیس شد.
رویکرد ضد امپریالیستی این شبکه بارها موجب ابراز نگرانی شخصیت ها، اندیشکده ها و نهادهای مختلف غربی و غیره را فراهم آورده و همگرایی و امیدواری مخالفان سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی در کشورهای اسپانیایی زبان را در پی داشته است.

ارسال نظرات