۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۶۳۰۸۷۱
حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان:

مشکلات کشور از جمله آلودگی هوا ناشی از سوء مدیریت ها است

مشکلات کشور از جمله آلودگی هوا ناشی از سوء مدیریت ها است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ریشه مشکلات به عملکرد نادرست بر می گردد، گفت: آلودگی هوا نتیجه سوء مدیریت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم هاشمیان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجدجامع غدیرخم پاسداران، گفت: امام علی فرمودند: گاهی یک حرف بی ربط نعمتی را از انسان سلب می کند.

وی با اشاره به آیات سوره عنکبوت، ادامه داد: خداوند در این سوره فرعون، قارون و هامان را از مستکبران عالم معرفی می کند و می فرماید: آنان در برابر بینات الهی استکبار ورزیدند و از راه نجات دور شدند بر این اساس عذاب الهی بر آنان نازل شد.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان ریشه تمام مشکلات را گناه و معصیت بیان کرد و اظهار داشت: آلودگی هوا و افزایش آمار طلاق و سرقت نتیجه عملکرد خود انسان ها است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امروز اگر اکثر مدارس به دلایل مختلف اعم از آلودگی هوا و بارش باران تعطیل می شوند به خاطر عملکرد نادرست و سوء مدیریت ها است.

وی با اشاره به اینکه گناه انسان را به بلا مبتلا می کند، ابراز کرد: امروز بسیاری از مشکلاتی که در کودکان مشاهده می شود به خاطر عدم وجود پناه عاطفی است که کودکان به خاطر شاغل بودن والدین از آن محروم هستند؛ مهدکودک پناه عاطفی کودک نیست.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان ادامه داد: کودکی که در مهد کودک بزرگ می شود به راحتی والدین را در دوران کهولت به خانه سالمندان می برد چون اینگونه تربیت شده است.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: کسی که اهل خیر و نیکی به والدین است چیزی جز خیر برداشت نمی کند. انسان در انجام عمل صالح باید از دیگران سبقت بگیرد.

وی با اشاره آیات سوره حشر، گفت: ارزنده ترین مطالب تربیتی و رفتاری در قرآن کریم مطرح شده است و می طلبد کلمه به کلمه آن برای مردم تبیین شود. خداوند در سوره حشر انسان ها را به داشتن تقوا و کنترل نفس دعوت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان تنگ نظری را از صفات رذیله برشمرد و عنوان کرد: کسی که بتواند نفس خود را مهار کند این انسان سعادتمند و رستگار است. انسان در مبارزه با خواسته های نفسانی است که می تواند رذائل اخلاقی را از خود دور کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه جهنم جایگاه گناهکاران است، ابراز کرد: انسان به واسطه عبادت می تواند خود را از عذاب الهی نجات دهد. نعمت الهی واسع است و انسان باید با استفاده از نعمات الهی بندگی خداوند را به جای آورد. قرآن کریم می فرماید: بهشت پاداش کسانی است که ایمان بیاورند و عمل صالح انجام دهند مومنان همیشه اهل توکل به خداوند هستند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات