۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۶۳۰۸۷۵
حجت الاسلام والمسلمین رستمی در گفت‌وگو با رسا:

وحدت حوزه و دانشگاه لازمه دستیابی به مرجعیت علمی است

وحدت حوزه و دانشگاه لازمه دستیابی به مرجعیت علمی است
حجت الاسلام والمسلمین رستمی وحدت حوزه و دانشگاه را لازمه دستیابی به مرجعیت علمی دانست و گفت: حوزه و دانشگاه دو نهاد تاثیرگذار در فضای فکری جامعه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با گرامیداشت چهلمین سال شهادت آیت الله مفتح، وی را منادی اصلی وحدت حوزه و دانشگاه خواند و گفت: حوزه و دانشگاه دو نهاد تاثیرگذار در فضای فکری جامعه محسوب می شوند.

وی حوزه و دانشگاه را دو بال و نهاد علمی کشور معرفی کرد و ادامه داد: یکی از این دو نهاد تبیین، تحقیق و پژوهش و ترویج معارف دینی را برعهده دارد و دیگری به حل مشکلات تحصصی جامعه در بخش های مختلف اجتماع ایفای نقش می کند.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی با اشاره به اینکه حوزه و دانشگاه هر دو از مرجعیت علمی برخوردار هستند و مردم به آنها توجه ویژه دارند، ابراز کرد: حوزه و دانشگاه مورد توجه مردم و گروه های مختلف جامعه است بنابراین هم افزایی حوزه و دانشگاه در رسیدن به اهداف مورد نظر بسیار مهم محسوب می شود.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ادامه داد: اگر بین حوزه و دانشگاه هم افزایی وجود نداشته باشد و یا این دو نهاد علمی به اهداف مورد نظر توجه نکنند و در مقابل یکدیگر مقاومت نشان دهند عملا نمی توانند به نتایج مطلوب علمی دست یابند./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات