۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۶۳۰۹۸۷
حجت الاسلام مشایخ:

شفاف سازی بودجه، تلاشی شکست خورده برای تضعیف نهاد‌ انقلابی حوزه است

شفاف سازی بودجه، تلاشی شکست خورده برای تضعیف نهاد‌ انقلابی حوزه است
عضو شورای حوزه علمیه مازندران، شفاف سازی بودجه نهاد‌های فرهنگی و حوزوی در طی سال‌های اخیر را تلاشی شکست خورده در جهت تضعیف این نهاد‌های انقلابی دانست.
حجت الاسلام محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با انتقاد از بی توجهی مسؤولان به نهاد‌های فرهنگی و حوزوی گفت: در حالی که حوزه نقشی بی بدیل در پیروزی انقلاب و همچنین بقا و ماندگاری این نظام دینی ایفا کرده، اما متأسفانه همواره مورد بی توجهی مسؤولان قرار گرفته است.
 
وی با بیان این که حوزه و روحانیت در طول چهار دهه اخیر بدون توجه به جوسازی‌های دشمنان داخلی و خارجی تنها به رسالت و تکلیف خود در برابر انقلاب اسلامی عمل کرده است، افزود: حوزه و روحانیت همواره بر اساس تکلیف و دغدغه گام برداشته و همه این تلاش بدون کوچکترین توقع و چشم داشتی بوده است.
 
حجت الاسلام مشایخ با اشاره به این که متأسفانه عده‌ای در این کشور تلاش می‌کنند همگام با دشمن همه نقاط ضعف و کاستی‌ها را به روحانیت نسبت دهند، گفت: این در حالی است که حوزه و روحانیت هیچ گاه وابسته به دولت‌ها نبوده و به صورت مستقل اداره شده است.
 
امام جمعه نوشهر با بیان این که حوزه و روحانیت همه تهمت‌ها و دروغ پراکنی‌ها را به خاطر حفظ و تقویت نظام تحمل کرده است، افزود: اما متأسفانه برخی جریان‌ها با غوغا سالاری و فرافکنی تلاش می‌کنند افکار عمومی را نسبت به بودجه ناچیز حوزه‌های علمیه حساس کنند.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلاب و حوزه‌های علمیه همواره مظلوم واقع شده اند، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه علیرغم همه تلاش‌هایی که در طول این چهل سال انجام داده حفظ و تقویت انقلاب و نظام اسلامی را وظیفه و تکلیف خود می‌داند.
 
حجت الاسلام مشایخ با بیان این که حوزه‌های علمیه امروز با حداقل‌ها اداره می‌شوند، تصریح کرد: میزان اعتباری که دولت در طول سال تنها برای تقویت زیرساخت‌های کل حوزه اختصاص می‌دهد در حد یک دانشگاه معمولی کشور هم نیست.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که میزان حمایت دولت از حوزه‌های علمیه طی سال‌های اخیر به پایین سطح ممکن کاهش یافته است، گفت: این در حالی است که حوزه باید در مقابل این بودجه اندکی که دریافت می‌کند در بسیاری از امور پاسخگو باشد، اما سایر نهاد‌های علمی و آموزشی هیچ تعهدی در این خصوص ندارند.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران، تخریب حوزه‌های علمیه را بی انصافی و حرکت در مسیر اهداف دشمن دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی در طی سال اخیر با برجسته سازی و دروغ پردازی در خصوص بودجه‌های نهاد‌های فرهنگی و حوزوی در تلاش برای تضعیف این نهاد‌های انقلابی حرکت می‌کنند.
 
حجت الاسلام مشایخ، شفاف سازی بودجه نهاد‌های فرهنگی و حوزوی در طی سال‌های اخیر را تلاشی شکست خورده در جهت تضعیف این نهاد‌های انقلابی دانست و تصریح کرد: متأسفانه برخی‌ها در داخل همراه با دشمن خط تخریبی علیه نهاد‌های انقلابی را در دستور کار خود قرار داده اند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مناعت طبع و زندگی ساده زیستانه طلاب و روحانیان کاملاً واضح و روشن است، بیان داشت: تضعیف نهاد مقدس حوزه و طلاب این مراکز مهم دینی، همراهی با دشمن است./950/ت303/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات