۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۶۳۰۹۹۴
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران:

رونق پژوهش در میان طلاب، نویدبخش تحول در بدنه حوزه است

رونق پژوهش در میان طلاب، نویدبخش تحول در بدنه حوزه است
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با اشاره به رشد فعالیت‌های پژوهشی در سطح مدارس علمیه، آن را گامی مثبت در جهت تحقق چشم انداز پژوهشی حوزه دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم تجلیل از اساتید پژوهشگر مدرسه علمیه امام حسن عسکری (ع) آمل با اشاره به رشد فعالیت‌های پژوهشی در سطح مدارس علمیه، آن را گامی مثبت در جهت تحقق چشم انداز پژوهشی حوزه دانست.
 
وی با بیان این که نگاه به تحقیق و پژوهش در سطح کلان حوزه تغییر کرده است، افزود: در سال‌های اخیر شاهد تقویت برنامه‌های مرتبط با پژوهش در حوزه بودیم.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده با اشاره به این که امروز یک دغدغه جدی در خصوص مسائل پژوهشی در سطح مدیریت حوزه وجود دارد، تصریح کرد: در دوره جدید مدیریت حوزه علیرغم همه محدودیت‌های مالی که وجود دارد، اما شاهد یک تحول جدی در مباحث پژوهشی حوزه هستیم.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که نباید همه امور را به مسائل مالی گره زد، بیان داشت: بسیاری از مشکلات فعلی مدارس علمیه ناشی از مباحث مالی نیست بلکه به برنامه ریزی و هدفگذاری مناسب باز می‌گردد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در طی ماه‌های اخیر و با تلاش‌های صورت گرفته در سطح استان طرح یک ساله پژوهش برای مدارس علمیه استان تدوین و ابلاغ شد، خاطرنشان کرد: با مشارکت و همراهی همه بخش‌های حوزه در سطح استان می‌توانیم به رشد مناسبی در بحث مباحث پژوهشی دست پیدا کنیم.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده با تأکید براین که اساتید مدارس علمیه باید از لحاظ انگیزشی بر روی طلاب بیشتر کار کنند، بیان داشت: امروز یکی از مسائلی که موجب کم تحرکی طلاب در بحث پژوهش شده، بی انگیزگی طلبه در این خصوص است.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که مدیر و اساتید مدارس علمیه باید عوامل انگیزشی برای گرایش طلاب به امر تحقیق و پژوهش را تقویت کنند، خاطرنشان کرد: باید با برگزاری دوره‌های آموزشی، نشست‌های علمی و همچنین کارگاه‌های پژوهشی و بیان ضرورت و اهمیت پرداختن به مسأله پژوهش، انگیزه لازم را در طلاب ایجاد کنیم.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که پرداختن به تحقیق و پژوهش نیازمند مهارت‌های لازم در این حوزه است، افزود: این مهارت‌ها با برگزاری مستمر کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های علمی ایجاد می‌شود.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده با بیان این که در سطح مدارس علمیه استان استعداد‌های پژوهشی بسیاری وجود دارد که نیازمند شناسایی و هدایت است، بیان داشت: مدیران باید با تشکیل کانون‌های علمی در سطح مدارس علمیه بستر‌های لازم را برای رونق فعالیت‌های علمی و پژوهشی فراهم کنند./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات