۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۶۳۰۹۹۵
مدیرعامل بنیاد ملی خانواده کشور:

کار‌ها به مردم سپرده شود، بسیاری از مشکلات حل می‌شود

کار‌ها به مردم سپرده شود، بسیاری از مشکلات حل می‌شود
حجت الاسلام رویت با بیان اینکه متاسفانه سیر نزولی در تحکیم و بنیان خانواده از سال ۷۵ شدت گرفته است، گفت: اگر حاکمیت کار‌ها را به مردم بسپارد بسیاری از مسائل حل می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام رضا رویت، مدیرعامل بنیاد ملی خانواده کشور صبح امروز در دیدار نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: امروز جامعه اسلامی ایران از نظر بنیان و تحکیم خانواده وضعیت مطلوبی ندارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه سیر نزولی در تحکیم و بنیان خانواده از سال 75 شدت گرفته است، گفت: این سیر نزولی روز به روز بیشتر می‌شود که این زیبنده کشور نیست.

مدیرعامل بنیاد ملی خانواده کشور به وضعیت طلاق اشاره کرد و افزود: تا سال 74 حدود 34 هزار طلاق در کشور بوده اما از آن سال به بعد با افزایش 6 برابری به حدود 180 هزار طلاق در کشور رسیده است.

حجت الاسلام رویت تصریح کرد: این نوع آسیب یک حباب است، حبابی با تغییر سبک زندگی با آن مواجه شده‌ایم و حاصل فضای شهرنشینی و مدرنیته است و می‌توان به سال‌های قبل برگشته و خانواده مستحکمی داشت.

وی ادامه داد: باید با استفاده از ظرفیت‌های ویژه مردمی و حمایت حاکمیت و مطالعه دقیق در حوزه خانواده استان طرح‌های بزرگی طراحی کرد.

مدیرعامل بنیاد ملی خانواده کشور وضعت خراسان جنوبی در بحث طلاق و تاخیر در ازدواج را نسبت به میانگین کشوری خوب ارزیابی کرد و افزود: خراسان جنوبی در میزان طلاق‌ها جزء 10 استان اول کشور نیست.

حجت الاسلام رویت با بیان اینکه اگر حاکمیت‌ کارها را به مردم بسپارد بسیاری از مسائل در کشور حل می‌شود، اظهار کرد: از هر 100 طلاق تعداد 13 طلاق برای کسانی است که یک سال زندگی مشترک داشتند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات