۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۶۳۱۰۰۳
روحانی لبنانی:

رژیم صهیونیستی در پشت پرده فیلم توهین به اهل‌بیت بود

رژیم صهیونیستی در پشت پرده فیلم توهین به اهل‌بیت بود
انتشار ویدیویی از یک لبنانی در خارج از این کشور که در آن به اهل‌بیت(ع) توهین می‌کند، با واکنش شخصیت‌های مختلف لبنان همراه شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، یک جوان لبنانی به نام «سامر الصیداوی» از طرابلس که اکنون در یونان زندگی می‌کند، با انتشار فیلمی در شبکه‌های اجتماعی به اهل بیت -علیهم السلام- توهین کرد.

انتشار این ویدیو علاوه بر اینکه به اعتراض شدید جوانان شیعه بویژه در منطقه «الخندق الغمیق» در نزدیکی مرکز بیروت منجر شد، با واکنش گسترده شخصیت‌های لبنانی هم روبه‌رو شد و همه بر ضرورت وحدت ملی تأکید کردند.

شیخ «محمد کاظم عیاد» امام جماعت مسجد الخندق الغمیق که در شب انتشار این ویدئو تلاش زیادی برای درگیر نشدن جوانان شیعه و دیگر معترضان انجام و درباره بروز فتنه هشدار داده بود، گفت که رژیم صهیونیستی در پشت پرده انتشار این ویدئو است.

شیخ «حسن مرعب» از مقامات ارشد دارالفتوا اسلامی (وابسته به اهل سنت لبنان) هم گفت، هر مسلمانی گفته‌های این شخص را مردود می‌‎داند.

شیخ «ماهر حمود» رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت هم اعلام کرد، آنچه اتفاق افتاد هشدار درباره خطری بزرگ است؛ اینکه شخصی جاهل می‌تواند به این سرعت ویدیویی توهین آمیز منتشر کند، نشان دهنده آن است که جاهلان و مزدوران قادرند با احساسات بسیاری از مردم بازی کنند. این اقدامات ممکن است منجر به فتنه‌ای بزرگ شود که خشک و تر را با هم بسوزاند.

هیأت علمای بیروت نیز توهین به مقدسات را محکوم کرد و گفت: به نظر می‌رسد طرف‌های خارجی و در رأس آن آمریکا به عنوان ام‌الفساد بر فتنه‌انگیزی به هر بهایی اصرار دارند./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات