۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۶۳۱۰۴۴
رییس بسیج سازمان صداوسیما:

مرکز پژوهش های اسلامی الگوهای جدید برای برنامه های صداوسیما معرفی کند

مرکز پژوهش های اسلامی الگوهای جدید برای برنامه های صداوسیما معرفی کند
رحمتی با انتقاد از الگو گیری برنامه های صداوسیما از برنامه های غربی، گفت: بسیج و مرکز پژوهش های اسلامی ظرفیت های جدید برنامه سازی برای صداوسیما را معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدمهدی رحمتی در آیین گرامیداشت بیست و پنجمین سالگرد تأسیس اداره پژوهش های اسلامی صدا و سیما که در سالن جلسات مدرسه اسلامی هنر برگزار شد با گرامیداشت هفته پژوهش اظهار کرد: شهید باقری از شهدایی است که به عنوان خبرنگار وارد سپاه شد همچنین شهید صادقی نیز از مجموعه سازمان صداوسیما و  رسانه هستند که در نهایت به عنوان معاون هماهنگ کننده لشکر علی بن ابی طالب به شهادت می رسد.

رییس بسیج سازمان صداوسیما ادامه داد: در نا آرامی های اخیر موضوع رسانه و بحران بسیار دیده شد که باید بررسی شود چگونه هم نیازها و هم نارضایتی های مردم نشان داده شود و هم چارچوب رسانه ای رعایت شود که چنین کاری ساده نیست بنابراین باید بررسی شود نارضایتی های مردم چگونه باید مطرح شود و صداوسیما چه تحلیلی باید داشته باشد.

وی ادامه داد: باید فاصله میان پژوهش و کارهای عملی بسیار کم شود به عبارت دیگر اگر ظرفیتی ایجاد شود که در لحظه تصمیم گیری افراد بدانند چگونه تصمیم گیری و فعالیت انجام دهند اتفاق ارزشمندی است.

رحمتی با بیان این که امروزه در سازمان صداوسیما برخی برنامه ها از نمونه خارجی گرفته شده اند، تصریح کرد: متأسفانه امروزه نسخه برداری از برنامه های غربی در حال تبدیل شدن به یک رسم است و زمانی که از یک قالب غربی برای ارائه برنامه استفاده می شود نباید انتظار داشت ارزش های اسلامی برای بیننده ایجاد شود.

وی افزود: بسیج سازمان صداوسیما برای تدوین ظرفیت های اسلامی برای صداوسیما آمادگی کامل دارد که امیدواریم با همکاری بسیج با مرکز پژوهش های اسلامی صداوسیما الگوها و تجربیات جدیدی با مبانی نظری اسلامی ایجاد و به جامعه رسانه معرفی شود.

در پایان نیز پایگاه بسیج اداره کل پژوهش های اسلامی صداوسیما افتتاح و حجت الاسلام عبدالله جلالی به عنوان فرمانده این پایگاه معرفی شد./1324/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
مصطفی رستمی
ارسال نظرات