۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۶۳۱۱۳۲
در نمایشگاه هفته پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی مطرح شد؛

تحول در عرصه نرم‌افزارهای موبایل پاسخگوی دفتر تبلیغات در ماه های آینده

تحول در عرصه نرم‌افزارهای موبایل پاسخگوی دفتر تبلیغات در ماه های آینده
هانی گفت: تولید نرم‌افزارهای موبایلی پاسخگو در حوزه‌های معارفی و دینی درحال دنبال شدن است و طی چند ماه آینده شاهد دستاوردهای جدیدی در این حوزه خواهیم بود.
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی، سید حسن هانی در مراسم تجلیل از فناوران برتر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در حاشیه پنجمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری این دفتر که در مرکز همایش‌های غدیر قم برگزار شد، اظهار داشت: طی یک سال گذشته به دلایل اجباری از جمله افزایش هزینه‌ها، زیرساخت ارتباطی دفتر را تغییر داده و شاهد تحولی در این حوزه هستیم.

وی از راه‌اندازی سامانه فکس مجازی یاد کرد و با بیان این که در حوزه نرم‌افزارهای ستادی نیز امسال شاهد فعالیت‌های چشم‌گیری هستیم، گفت: سامانه دیدگاه چهار با عمر ۱۰ سال، طی یک سال اخیر تغییر و نرم افزار مدیریت فرآیندها نیز ارتقا یافت.

قائم مقام مدیرکل فرآیندها و فناوری اطلاعات مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه میزان کارکرد سامانه آموزش از راه دور هر ساله در حال افزایش است، تصریح کرد: این سامانه توانسته به میزانی جبران خلأهای آموزشی را دنبال کند.

وی به راه‌اندازی سیستم رزوراسیون وسف و رونمایی از چندین نرم‌افزار از جمله سامانه‌های ساطع و سند اشاره کرد و افزود: بودجه‌ریزی عملیاتی به شیوه مطلوب در دفتر تبلیغات اسلامی ساماندهی شده و برخی از خدمات نیز در اختیار سایر ارگان‌های همسو قرار گرفته و مشتریانی نیز برای استفاده از این سامانه یافت شده است.

هانی با بیان اینکه بخشی از بودجه دفتر به اجرای پروژه‌های مختلف اختصاص می‌یابد، اظهار داشت: سال گذشته نظارت ستادی کامل نسبت به این پروژها را نداشته به همین علت به گزارش‌های مالی اکتفا می‌کردیم اما سامانه با دیدگاه‌های دفتر بازنگری شد.

وی با تأکید بر اینکه اکنون به دنبال استخراج دانش مناسب از اطلاعات موجود هستیم، گفت: از چهار سال گذشته دانش سازمانی را دنبال کرده و با توجه به اینکه مجموع اطلاعات در سامانه‌ها موجود بود، توانستیم عملکردهای مطلوبی را رقم بزنیم.

قائم مقام مدیرکل فرآیندها و فناوری اطلاعات مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه عملکردهای پژوهشی به صورت ویژه مورد توجه دفتر است، طی یک سال اخیر یک سامانه جامع برای جمع‌آوری اطلاعات تهیه شده است و یکی از ویژگی‌های این مجموعه دانشی، توجه به سیر تاریخی اطلاعات است.

وی از تهیه سامانه «روزبرگ» در شعبه اصفهان و سامانه خانواده سالم در شعبه مشهد یاد کرد و افزود: تولید نرم‌افزارهای موبایلی «پاسخگو» در حوزه‌های معارفی و دینی در حال پیگیری است و طی چند ماه آینده شاهد دستاوردهای جدیدی در این حوزه خواهیم بود.

هانی خاطرنشان کرد: پیگیری موضوع مدیریت دانش در حوزه‌های مختلف از جمله اولویت‌ها در ادامه کار خواهد بود و در حوزه بودجه‌ریزی عملیاتی کارهایی باقی مانده است که وقت زیادی از ما خواهد گرفت./822/
مهدی فلاحی
ارسال نظرات