۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۶۳۱۱۸۹

«حسان دیاب» نخست‌وزیر احتمالی لبنان است

«حسان دیاب» نخست‌وزیر احتمالی لبنان است
منابع لبنانی از توافق قطعی بیش از 75 عضو پارلمان لبنان و بالاخص گروه‌های هشت مارس با معرفی «حسن دیاب» وزیر سابق برای نخست وزیری دولت آتی لبنان خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رسا، دفتر ریاست جمهوری لبنان اعلام کرد که رایزنی‌های پارلمانی در ارتباط با تعیین نخست وزیر جدید این کشور روز پنجشنبه در زمان مقرر و با حضور همه فراکسیون‌ها انجام می‌شود. 

پیشتر اخباری در خصوص تعویق احتمالی جلسه امروز پنجشنبه پارلمان منتشر شده و اعلام شده بود که هنوز احزاب سیاسی بر سر نامزد جدیدی به توافق نرسیده‌اند.

شبکه تلویزیونی المیادین نیز  خبر داد: فراکسیون المستقبل (سعد الحریری) تمایلی ندارد فردی را برای  تشکیل دولت در جلسه رایزنی پارلمانی امروز پنجشنبه معرفی کند.

اکثریت پارلمان لبنان انتخاب خود را در ارتباط با نامزد کردن «حسان دیاب» وزیر سابق برای تصدی نخست وزیری لبنان قطعی کرده است.

به گفته این منابع حزب «التیار الوطنی الحر» (جریان ملی آزاد)، حرکة أمل، حزب الله، الحزب القومی، المردة و اللقاء التشاوری، از نامزدی حسان دیاب حمایت می‌کنند.

منابع لبنانی گفتند: «پس از اینکه سعد الحریری اعلام کرد که نامزدی را معرفی نمی‌کند اکثریت پارلمان تصمیم گرفتند فردی را به عنوان جایگزین او انتخاب کنند»./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات