۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۶۳۱۲۱۷
رییس جامعه المصطفی:

جامعه المصطفی به دنبال مرجعیت علمی در عرصه علوم اسلامی و انسانی است

جامعه المصطفی به دنبال مرجعیت علمی در عرصه علوم اسلامی و انسانی است
حجت الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به دستاوردهای پژوهشی جامعه المصطفی، گفت: تا دستیایی به جایگاه مرجعیت علمی در عرصه علوم اسلامی و انسانی فاصله زیادی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی رئیس جامعه المصطفی در نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای جامعه المصطفی العالمیه که با عنوان پژوهش و تمدن نوین اسلامی در حسینیه قدس مجتمع امین برگزار شد، گفت: جامعه المصطفی یک نهاد علمی ریشه دار و کهن است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با تبریک هفته پژوهش، عنوان کرد: جامعه المصطفی برآمده از تاریخ کهن حوزه علمیه است.

رئیس جامعه المصطفی با بیان اینکه جامعه المصطفی در عین این که نهادی سنتی است از ابزارهای روز نیز استفاده می کند، اظهار داشت: در عرصه آموزش، جامعه المصطفی ملتزم به روش های آموزشی سنتی حوزه علمیه مانند مباحثه، رابط عمیق استاد و طلاب است.

وی افزود: جامعه المصطفی رویکردهای آموزش نوین مانند پایان نامه نویسی، تحقیق و ... را در آموزش های خود گنجانده است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به اینکه جامعه المصطفی پژوهش محوری را در آموزش های خود لحاظ کرده است، ابراز کرد: به بسیاری از مسائل و مشکلات در قالب پایان نامه ها پاسخ داده شده است.

رئیس جامعه المصطفی با بیان اینکه بین 150 تا 160 رشته آموزشی در قلمرو علوم اسلامی، انسانی و فرهنگ و زبان ارائه می شود، گفت: براساس طرح آموزشی جدید این رشته ها در حال افزایش به 400 رشته است.

وی با اشاره به اینکه در عرصه پژوهش بیش از 3800 کتاب توسط المصطفی و مراکز مرتبط در داخل و خارج کشور چاپ شده است، عنوان کرد: از این تعداد کتاب 1350عدد ترجمه به زبان های مختلف است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به اینکه 6036 پژوهشگر در رتبه های مختلف شناسایی و طبقه بندی شده اند، اظهار کرد: 46000 اثر از این پژوهشگران ارائه شده که شامل 10000 کتاب و 36000 مقاله است.

رئیس جامعه المصطفی افزود: 20 مرکز پژوهشی پیوسته و تابعه در داخل و خارج از کشور در حال پژوهش و 85 انجمن های علمی که محلی برای گردهم آمدن اهل تحقیق است، در حال فعالیت هستند.

وی افزود: تا دستبایی به جایگاه مرجعیت علمی در عرصه علوم اسلامی و علوم انسانی فاصله زیادی وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی گفت: جامعه المصطفی در بین مراکز حوزوی به لحاظ کمیت و کیفیت بیش ترین دستاورد را در تدوین متون آموزشی داشته است./1350/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
ارسال نظرات