۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۶۳۱۲۶۱
امام جمعه موقت کاشان:

ملت بزرگ ایران در آستانه یک آزمون و امتحان بزرگ قرار دارد

ملت بزرگ ایران در آستانه یک آزمون و امتحان بزرگ قرار دارد
حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به در پیش بودن انتخابات، گفت: امروز ملت بزرگ ایران در آستانه یک آزمون و امتحان بزرگی قرار دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان که در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان برگزار شد، با اشاره به سالروز ارتحال ملامحسن فیض کاشانی، گفت: ملامحسن فیض کاشانی فقیه بزرگ، حکیم، مفسر، عارف، فیلسوف شخصیت نامدار جهان اسلام و افتخار ایران و کاشان و از مفاخر جهان تشیع است.

وی در ادامه به توطئه‌های دشمن درعرصه تهاجم فرهنگی اشاره کرد و افزود: قطع ارتباط ملت ایران با پیشینه تاریخی و شخصیت‌ها و سرمایه‌های حقیقی خود یکی از توطئه‌های دشمنان اسلام است.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: دشمن به دنبال قطع ارتباط ملت ایران با شخصیت و سرمایه‌های حقیقی است تا نتوانند از شخصیت‌های حقیقی خود الگوبرداری کنند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: یکی از وظایف ما در عرصه امر به معروف و نهی از منکر، ارزش‌های اسلامی و مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن تلاش برای شناخت از شخصیت‌های حقیقی خود و معرفی آن‌ها به جامعه و تجلیل از مقام شامخ آن‌ها است.

به گفته وی شناخت شخصیت‌های حقیقی و معرفی آن‌ها به جامعه و تجلیل از مقام آنها، امر به معروف و معرفی الگو به جامعه است تا مردم و به ویژه جوانان از سیره و روش آن‌ها الگوبرداری کنند.

خطیب جمعه کاشان در ادامه با اشاره به در پیش بودن انتخابات، گفت: امروز ملت بزرگ ایران در آستانه یک آزمون و امتحان بزرگی قرار دارد.

حجت الاسلام اسلامی تبار از انتخابات به عنوان یک عرصه سخت و سنگین برای مسؤولان، کاندیداها و هواداران آن‌ها و ملت قهرمان ایران نام برد و اظهار داشت: عرصه انتخابات عرصه‌ای است که انسان‌ها شخصیت واقعی خود را نشان می‌دهند.

وی چگونگی رای دادن و ملاک انتخاب را در انتخابات مهم و حائز اهمیت خواند و ابراز داشت: شخصیت واقعی افراد در رای به افراد برای رسیدن به منافع دنیا و یا برای رضای خدا آشکار می‌شود.

امام جمعه موقت کاشان بر حضور هوشمندانه در انتخابات پیش رو تأکید کرد و ادامه داد: حضور در انتخابات هرچند حق است، اما تکلیف است و در قیامت باید پاسخگو بود.

حجت الاسلام اسلامی تبار ابراز داشت: در عرصه انتخابات دو وظیفه حضور حداکثری و رای به نماینده اصلح بردوش ما است که هر یک از این دو، نقش و اثرگذاری زیادی در انتخابات دارد.

به گفته وی حضور حداکثری سبب کاهش فشار حداکثری دشمن و نا امیدی و ترس و شکست دشمن است و رای به اصلح سبب اصلاح امور جامعه است.

خطیب جمعه کاشان رای اصلح در انتخابات مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و مدیریت کشور را سبب اصلح امور کشور دانست و تأکید کرد: هر گونه کوتاهی در این دو عرصه و عدم رای به اصلح سبب افزایش فشار‌های دشمن و فساد در امور داخلی است و این تجربه بزرگی است که ملت ایران طی ۴۰ سال گذشته بار‌ها تجربه کرده است./۱۳۰۷/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 0
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات