۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۶۳۱۲۹۴
امام جمعه تبریز:

نماینده تراز انقلاب باید متعهد به آرمان‌های شهدا و خادم مردم باشد

نماینده تراز انقلاب باید متعهد به آرمان‌های شهدا و خادم مردم باشد
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی گفت: نماینده تراز انقلاب باید متعهد به آرمان‌های شهدا باشد و علاوه بر کاردان بودن، خود را خادم مردم بداند و افتخارش خدمت به مردم باشد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با طرح تذکر انتخاباتی به کاندیدای مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نماینده تراز انقلاب باید پایبند به آرمان‌های حضرت امام راحل باشد و مقام معظم رهبری را در روزهای بحران و روزهای حساس کشور فصل‌الخطاب بداند.

امام جمعه تبریز افزود: نماینده تراز انقلاب باید متعهد به آرمان‌های شهدا باشد و علاوه بر کاردان، کارشناس بودن، خود را خادم مردم بداند و افتخارش خدمت به مردم باشد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به هفته حمل و نقل و بازدید خود از مجموعه‌هایی که با حوزه حمل و نقل عمومی در ارتباط هستند گفت: ناوگان اتوبوسرانی تبریز فرسوده است و از سال 92 اتوبوس جدید به این ناوگان اضافه نشده است که باید شهرداری و شورای شهر تبریز با همکاری وزارت کشور نسبت به نوسازی این ناوگان اقدام موثر انجام دهند‌.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین آل‌هاشم با تاکید بر اینکه حفظ محیط زیست وظیفه‌ای همگانی است گفت: اتوبوس‌های فرسوده شهری سهم عمده‌ای در آلودگی هوای تبریز دارد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره سفر رئیس جمهور کشورمان به مالزی و شرکت در اجلاس سران کشورهای اسلامی، خاطرنشان کرد: امید است نتایج این اجلاس گامی در جهت یافتن راه‌های جدید برای مشکلات جهان اسلام و بهبود اوضاع مسلمانان و کشورهای اسلامی باشد.

امام جمعه تبریز با اشاره به موافقت 220 نفر از نمایندگان مجلس آمریکا با استیضاح ترامپ ابراز داشت: این موضوع بیانگر آن است که سیاست‌ها و اقدامات ترامپ نه تنها در سطح جهان بلکه در داخل این کشور هم مورد اعتراض قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه احتمال رای آوردن استیضاح ترامپ در مجلس سنا بعید به نظر می‌رسد گفت: اینکه اکثریت مجلس نمایندگان به استیضاح وی رای داده‌اند تحقق پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب یعنی افول آمریکا است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تبریز با بیان اینکه ذکر خدا مراتبی دارد و بهترین وسیله برای تقرب درگاه الهی است گفت: ذکر الهی در طول شبانه روز مانند نسیم فرح بخش حیات معنوی به انسان هدیه می‌کند.

امام جمعه تبریز یاد خدا را طراوت بخش قلب افسرده انسان دانست و با بیان اینکه ذکر الهی مهمترین عامل برای تقرب الهی است گفت: نام و یاد خدا انسان را از جهان مادی به جهان معنویت هدایت می‌کند.

خطیب نماز جمعه تبریز ذکر زبانی، قلبی و یاد کردن خدا در تمامی احوال را متذکر شد و گفت بواسطه همین ذکر دلها آرام می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به آثار ذکر الهی گفت: یاد خدا باعث می‌شود همیشه مورد عنایت خداوند باشیم و به آرامش برسیم./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات