۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۶۳۱۲۹۵
حجت الاسلام قرائتی:

هیچ مسأله‌ای در جامعه اسلامی بدون دخالت مسجد حل شدنی نیست

هیچ مسأله‌ای در جامعه اسلامی بدون دخالت مسجد حل شدنی نیست
نشست تخصصی مسجدشناسی با حضور ائمه جماعات و جمعی از فعالان فرهنگی حوزه مسجد در استان قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، در ادامه سلسله نشست‌هایی پیرامون راهکارهای عملیاتی تعالی مسجد، نشست تخصصی مسجدشناسی با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین تقی قرائتی مدیر موسسه مسجد برگزار شد.

وی بیان احکام مسجد را یکی از راه‌های برطرف شدن مشکلات مساجد دانست و اظهار کرد: اگر مبانی فقهی مسجد به درستی بیان و برخی مسائل مرتبط با مسجد برطرف شود اقبال مردم به مسجد افزایش پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام قرائتی با بیان این که در جامعه اسلامی هیچ مسأله‌ای بدون دخالت مسجد قابل حل شدن نیست، به کارکردهای مختلف مسجد اشاره کرد و گفت: مساجد با مبنای کارکردی که دارند می‌توانند در کاهش پرونده‌های ورودی به محاکم قضایی موثر باشند.

وی تنها راه برون رفت از مشکلات ریشه‌ای جامعه را تقویت ارتباط بین ارکان مختلف جامعه با مسجد دانست و تاکید کرد که مساجد باید نسبت به نیازهای عموم مردم، مجهز باشد.

حجت‌الاسلام قرائتی افزود: مسجد در حکم مادر و پرورشگاه تمام انسان‌هاست و تربیت انسان‌ها، مهم‌ترین کارکرد مسجد است.

مدیر موسسه مسجد بر لزوم فعالیت کارشناسان ویژه نماز در مدارس و ایجاد جذابیت‌های لازم برای حضور نوجوانان و جوانان در مسجد تاکید کرد و بیان داشت: هیچ یک از فعالیت‌های فرهنگی مشابه نمی‌تواند جایگزین مسجد شود.

در این مراسم که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، بخش‌هایی از دوره آموزش مجازی مسجدشناسی با موضوعات مسجد محور مدیریت جامعه اسلامی، مسجد کانون تربیت، مسئولیت‌ها در قبال مسجد، آداب مسجد، ویژگی‌های اهل مسجد، ویژگی‌های مسجد، رسانه مسجد، اتحاد بین مساجد، همسایه مسجد و حضور و اقتدا به مساجد رونمایی شد.

گفتنی است: نخستین نشست تخصصی مسجدشناسی، چندی پیش با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان برگزار شد که وی به تبیین طرح امامت و عمارت در حوزه فعالیت‌ها و کارکردهای مسجد پرداخت./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات