۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۶۳۱۳۱۲
حجت الاسلام حیدری خبر داد؛

ثبت ۵۰ وقف جدید امسال در مازندران

ثبت ۵۰ وقف جدید امسال در مازندران
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از ثبت ۵۰ وقف جدید امسال در استان خبر داد و گفت: این رقم تا پایان سال افزایش خواهد یافت.
به گزارش خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندرن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ارتقای جریان بهره‌وری در موقوفات نیازمند همت و تلاش جهادی است که در این راستا اوقاف مازندران حدود ۴۰۰ پروژه عمرانی موقوفات و بقاع متبرکه را در استان در دست اجرا دارد.
 
وی با بیان این که اجرای پروژه‌های عمرانی موقوفات و بقاع متبرکه موجب اشتغالزایی و افزایش بهره‌وری در امامزادگان و موقوفات می‌شود، افزود: افزایش بهره‌وری موقوفات یکی از سیاست‌های سازمان اوقاف به‌شمار می‌رود که به‌صورت جدی در مازندران دنبال خواهد شد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه در ادامه به فرهنگ‌سازی برای ایجاد وقف‌های جدید در استان تاکید کرد و گفت: طی سال جاری ۵۰ وقف جدید در مازندران ثبت شد که این رقم تا پایان سال افزایش خواهد یافت.
 
حجت الاسلام حیدری بیان کرد: نیات این ۵۰ موقوفه در حوزه‌های قرآنی، فرهنگی، اجتماعی، احداث مسجد و حسینیه، کمک به نیازمندان و ایتام بوده است.
 
وی اهمیت ترویج فرهنگ وقف توسط رسانه‌ها را غیرقابل انکار دانست و افزود: فرهنگ‌سازی وقف توسط رسانه‌ها و پرداختن به نیاز‌های روز جامعه موجب ایجاد وقف‌های جدید متناسب با نیاز‌های روز می‌شود که در شرایط تحریم می‌توان از آن‌ها بهره‌گیری کرد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران همچنین بر ضرورت احیای موقوفات تاکید کرد و گفت: با برنامه‌ریزی در حوزه‌های ثبتی و اجارات به‌دنبال احیای موقوفات استان هستیم.
 
80 بقعه متبرکه شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی سنددار می‌شوند

رییس اداره اوقاف و امور خیریه سوادکوه و سوادکوه شمالی گفت: سند مالکیت ۸۰ بقعه متبرکه شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی در حال اخذ شدن است.
 
حجت الاسلام رضا یوسفی از برگزاری جلسه کارگروه ثبتی موقوفات و بقاع متبرکه در شهرستان سوادکوه خبر داد و اظهار کرد: این جلسه با حضور رئیس اداره ثبت و اسناد و ریاست منابع طبیعی شهرستان سوادکوه شمالی و همچنین مسئول واحد ممیزی حدنگاری منابع طبیعی استان مازندران در محل اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی در شهر زیراب برگزار شد.
 
وی از پیگیری امورات ثبتی موقوفات این شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی خبر داد و اظهار کرد: در تلاش هستیم تا اراضی و املاک موقوفات شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی دارای سند مالکیت شوند.
 
رییس اداره اوقاف و امور خیریه سوادکوه و سوادکوه شمالی با اشاره به تبادل نظر در باب اخذ سند مالکیت و بررسی مشکلات حوزه سنددار کردن اراضی وقفی در سطح شهرستان، گفت: سنددار کردن اراضی وقفی موجب تثبیت مالکیت موقوفات می‌شود.
 
حجت الاسلام یوسفی با بیان این که سند مالکیت ۸۰ بقعه متبرکه شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی در حال اخذ شدن است، تصریح کرد: طی سال‌های گذشته تنها ۱۲ بقعه متبرکه شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی سنددار شده بودند که اکنون با پیگیری‌های انجام شده اخذ سند مالکیت ۸۰ بقعه متبرکه این شهرستان‌ها در مرحله شمیم برای تعیین حدود و صدور سند مالکیت قرار دارد.
 
یلدای مهربانی موقوفات برای «ایتام»
 
همزمان با فرارسیدن شب یلدا، رئیس و جمعی از کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بابل و اعضای هیأت امنای امامزاده قاسم (ع) این شهرستان در جمع ایتام بابل حضور خواهند یافت.
 
یلدای مهربانی در راستای اجرای امینانه نیت واقف و در راستای حمایت از نیازمندان و ایتام توسط اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بابل در مرکز نگهداری از ایتام مهدی موعود (عج) شهرستان بابل برگزار خواهد شد.
 
طی این مراسم، هزینه برپایی شب یلدا در مرکز نگهداری از ایتام مهدی موعود (عج) توسط موقوفات این شهرستان پرداخت می‌شود که در این راستا امام علی علیه السلام فرمودند: مِنْ أفضَلِ البِرِّبِرُّ الأَیتامِ. یکی از والاترین مراتب نیکوکاری لطف و اِحسان نسبت به یتیمان است.
 
علاقه‌مندان برای شرکت و حمایت از ایتام می‌توانند ساعت ۱۸ در مرکز نگهداری از ایتام مهدی موعود (عج) بابل حضور یابند./950/د102/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات