۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۶۳۱۵۳۸
منتشر شد؛

نسخه الکترونیکی کتاب "درآمدی بر سبک بخشندگی"

نسخه الکترونیکی کتاب
پژوهشکده اخلاق و معنویت در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از همان آغاز به هدف بازخوانی، بازنگری و بازسازی علم اخلاق اسلامی پدید آمد.
به گزارش خبرگزاری رسا، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نسخه الکترونیکی کتاب "درآمدی بر سبک بخشندگی: اصول و قواعد انفاق در نظام اخلاقی اسلام" نوشته کاظم دلبری را در کتابخوان پژوهان منتشر کرد. 
به برکت انقلاب اسلامی و در سایه تلاش‌های پرثمر حوزویان در سال‌های اخیر، آموزش‌ها و مطالعات اخلاقی مورد اهتمام قرار گرفته است؛ اما نمی‌توان انکار کرد با وجود این تلاش‌ها عرصه تدوین معارف اخلاقی قرآن و اهل‌بیت علیهم السلام همچنان یک حوزه بدون شاخص و استاندارد علمی باقی مانده است و تحت تاثیر شعار تسامح در ادله سنن گرفتار هرج و مرج روش‌شناختی است؛ به‌گونه‌ای که هنوز یک جریان علمی منضبط، مستحکم، مستظهر به اصول و قواعد متقن و روش‌شناسی متین و معتبر وجود ندارد.
پژوهشکده اخلاق و معنویت در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از همان آغاز به هدف بازخوانی، بازنگری و بازسازی علم اخلاق اسلامی پدید آمد و تلاش کرد تا این حوزه را به عنوان یک رشته معتبر به استاندارد‌های دانشی علوم اسلامی ارتقا بخشد و از داوری‌های ارتجالی و مطالعات استحسانی و سلیقه‌ای برهاند. خوشه همگرای مطالعاتی «الهیات اخلاق» دانشی فراهم‌آمده از این تأملات در منابع قدسی است. این بسته مطالعاتی شامل موضوعات متعددی است که چندی از آنان را تاکنون پژوهشکده اخلاق و معنویت، پژوهش، تدوین و منتشر کرده است؛ آثاری چون:
ـ اخلاق اسلامی و کاربست قاعدۀ تسامح در ادله سنن از محمدتقی اسلامی.
ـ مناسبات فقه و اخلاق در گفتگو با اندیشوران: به کوشش محمد هدایتی.
ـ فقه و اخلاق؛ مقایسه‌ای علم‌شناختی از مهدی احمدپور.
ـ استنباط حکم اخلاقی از سیره و عمل معصوم از محمد عالم‌زاده نوری.
ـ استنباط حکم اخلاقی از متون دینی و ادله لفظی، دو دفتر از محمد عالم‌زاده نوری.
ـ درآمدی بر سبک بندگی؛ اعتدال عبادی در سیره معصومان علیهم السلام از کاظم دلیری. /۶۰۲/ش
 
ارسال نظرات