۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۶۳۱۹۱۰
حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان:

عزت و بی نیازی واقعی در ترک معصیت و اطاعت از پروردگار است

عزت و بی نیازی واقعی در ترک معصیت و اطاعت از پروردگار است
استاد حوزه علمیه عزت و بی نیازی واقعی را در ترک معصیت و اطاعت از خداوند دانست و گفت: انسان در عالم دنیا با انجام عمل صالح است که می تواند رشد کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم هاشمیان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد جامع غدیرخم گفت: آیات قرآن کریم هدایت و رحمت الهی است.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم از محسنین یاد می کند، ادامه داد: محسنین کسانی هستند که نماز به پا می دادند و در عین معادباوری اهل پرداخت زکات هستند؛ خداوند هدایت مضاعف را نصیب محسنین می کند.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان درباره هدایت، عنوان کرد: خداوند دو هدایت دارد نخست هدایت رحمانی است که انسان فطرتا به سوی دین تمایل دارد و دیگر هدایت ثانویه است که رحیمیت خداوند در این هدایت تجلی پیدا می کند که نصیب کسانی می شود که عامل یه دستورات الهی باشند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه همه انسان ها نمی توانند در مسیر کمال گام بردارند، ادامه داد: اگر کسی در مسیر کمال وارد نشود گرفتار اسفل السافلین می شود.

وی با اشاره به اینکه خداوند رب العالمین است، گفت: ربوبیت اگر نباشد خالقیت خداوند زیر سوال می رود چرا که خداوند با خلقت موجودات آنان را رها نکرده و از مخلوقات محافظت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان با بیان اینکه انسان همواره باید خواستار رحمت الهی باشد، عنوان کرد: انسان باید موجبات رحمت را از خداوند درخواست کند تا به سبب آن موجبات رحمت الهی بر او واجب شود.

استاد حوزه علمیه عزت، هیبت و بی نیازی واقعی را در ترک معصیت و اطاعت از خداوند دانست و اظهار داشت: انسان در عالم دنیا باید رشد کند و بتواند به ملکوت برسد و این امر با انجام عمل صالح امکان پذیر است.

وی افزود: انسان اگر هر کاری را که انجام می دهد برای رضای خداوند باشد اجر و پاداش آن را دریافت می کند و مورد عنایت حضرت حق قرار می گیرد؛ بنابراین انسان در همه کارها باید خداوند را در نظر بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که طالب کارهای بیهوده هستند هرگز نمی توانند توقع داشته باشند کارهایشان نتیجه بخش باشد؛ کسانی که مردم را از خدا دور می کنند مورد غضب حضرت حق تعالی قرار می گیرند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات