۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۶۳۱۹۹۱

جزئیات جشن کریسمس در کلیسای محل ولادت حضرت عیسی

جزئیات جشن کریسمس در کلیسای محل ولادت حضرت عیسی
جشن عید میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) و مراسم دعای نیمه‌شب در کلیسای «المهد» در شهر «بیت لحم» واقع در کرانه باختری رود اردن برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از «العربی الجدید»، صدها مسیحی فلسطینی، شامگاه سه‌شنبه، سوم دی‌ماه، برای شرکت در مراسم عید میلاد حضرت مسیح(ع) راهی شهر «بیت لحم» شدند تا مراسم دعای نیمه‌شب را در کلیسای المهد به جا آورند.
 
با وجود بارش شدید باران در شهر بیت لحم، صدها مسیحی عربی و خارجی با حضور در این کلیسا، میلاد حضرت عیسی(ع) را گرامی داشتند.
 
همچنین، «محمود عباس»، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز برای شرکت در این مراسم، وارد این شهر شد و مورد استقبال شماری از رهبران دینی مسیحیت، مقامات محلی استان بیت‌لحم، نمایندگان سازمان‌های دولتی و خصوصی، فرماندهان امنیتی و... قرار گرفت.

آنطوان سلمان، شهردار بیت‌لحم، درباره برگزاری این مراسم اظهار کرد: شهر بیت‌لحم با وجود اقدامات بازدارنده رژیم صهیونیستی، به برگزاری مراسم عید میلاد حضرت مسیح(ع) ادامه می‌دهد.

رولا معایعه، وزیر گردشگری و آثار باستانی فلسطین، نیز گفت: شعار عید امسال «میلاد مسیح(ع)؛ پیام شادمانی است» است و با وجود شرایط دشوار ملت فلسطین، این مراسم هر سال برگزار می‌شود.
 
منع مسیحیان غزه از سفر به بیت لحم

بسیاری از خانواده‌های مسیحی فلسطینی در نوار غزه، دیروز به گذرگاه «بیت حانون» واقع در شمال نوار غزه رسیدند تا به بیت لحم سفر کنند، اما ده‌ها خانواده با وجود اینکه پیش از این درخواست خروج ارائه کرده بودند، این مجوز برای آنان صادر نشد و نتوانستند در این مراسم حضور پیدا کنند.

«کامل عیاد»، مدیر روابط عمومی کلیسای ارتدوکس غزه، تصریح کرد: از ۹۵۰ مسیحی فلسطینی که برای خروج از نوار غزه درخواست داده بودند، فقط ۳۱۷ مسیحی مجوز خروج دریافت کردند.

کلیسای المهد در شهر تاریخی بیت‌ لحم در جنوب کرانه باختری رود اردن قرار دارد. مسیحیان بر این باورند که این کلیسا محل ولادت حضرت عیسی(ع) است.
ارسال نظرات