۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۶۳۲۰۰۵

انتقاد روزنامه بلژیکی از اعزام روحانیون ترکیه‌ای به مساجد این کشور

انتقاد روزنامه بلژیکی از اعزام روحانیون ترکیه‌ای به مساجد این کشور
یک روزنامه بلژیکی با انتقاد از اعزام روحانیون ترکیه‌ای به مساجد این کشور، مدعی شد که آنکارا با این کار به ترویج افراطی‌گری کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه بلژیکی «لا لیبره» طی یادداشتی درباره سیاست ترکیه در ساخت مسجد و اعزام امام جماعت برای آنها، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور این کشور را به ترویج عقاید تروریستی و افراطی‌گری در بلژیک متهم کرد.

این روزنامه با اشاره به تصمیم ترکیه برای اعزام چهل امام جماعت جدید برای مساجد ساخت سازمان دولتی «دیانت» در بلژیک در سال آینده میلادی، نوشت:‌ «دیانت به بازوی بلند رژیم ترکیه شهرت دارد که البته نگران مسائلی ورای مذهب است».

لا لیبره به نقل از دستگاه امنیتی بلژیک نوشت: «[سازمان] دیانت جمعیت ترکیه‌ای‌ها [در بلژیک] را با دشمن نشان دادن مخالفان اردوغان، قطبی می‌کند».

این روزنامه همچنین با «مجادله‌آمیز» خواندن تصمیم دولت ترکیه برای اعزام امام جماعت برای مساجد خود در بلژیک، توضیح داد: «زیرا دولت [بلژیک] تمایل دارد این روحانیون توسط مجمع مسلمانان بلژیک آموزش دیده و منصوب شوند».

سازمان دیانت یا «اداره امور مذهبی»، یک نهاد دولتی در ترکیه است که در سال ۱۹۲۴ ذیل بند ۱۳۶ قانون اساسی این کشور تاسیس شد. وظیفه این سازمان طبق قانون «اجرای امور عقیدتی، عبادی و اصول اسلام، روشنگری عمومی درباره این آیین الهی و اداره اماکن مقدس از جمله مساجد است».

منبع: فارس
ارسال نظرات