۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۶۳۲۱۰۶
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

ناتوانی دولت‌ها نباید به پای انقلاب نوشته شود

ناتوانی دولت‌ها نباید به پای انقلاب نوشته شود
مشاور رئیس نهاد رهبری گفت: ناتوانی دولت ها و برخی دولتمردان که موجب بروز مشکلات متعدد در جامعه می شود نباید به پای انقلاب نوشته شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در مراسم تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب در مسجد اعظم تویسرکان و در جمع مردم این شهرستان اظهار داشت: انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران در گام اول خود و در چهار دهه اخیر با اقتدار تثبیت شده و اکنون وقت برداشتن گام دوم و حرکت به سوی تمدن سازی نوین اسلامی در جهان است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران بدون تردید یکی از قدرت های برتر منطقه و جهان است که اگر به هر دلیلی یک روز مردم در آن با آمدن به خیابان به مسئله ای اعتراض داشته باشند، وزیر امور خارجه آمریکا به عنوان سرکرده نظام سلطه با ذوق بیانیه حمایت از اغتشاشگران می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اقتدار و عمق اثر گذاری و نفوذ گفتمان و محبوبیت گفتمان انقلاب اسلامی در کشورهای منطقه و جهان بیان کرد: ایران اکنون به اقتداری دست یافته که برای ناامن کردن آن با میلیاردها دلار هزینه و حمایت های مالی، رسانه ای، سیاسی و تبلیغاتی اول کشورهای همسایه و نزدیک به آن مانند عراق، لبنان و سوریه را باید ناامن کنند.

وی ایران را یکی از برترین کشورهای جهان از لحاظ ظرفیت های متنوع علمی، فرهنگی، پژوهشی و فن آوری دانست و تصریح کرد: وقتی برخی دولتمردان عرضه بهره وری از این همه ظرفیت و پویایی اقتصاد کشور را ندارند باید به فکر تغییرات اساسی در میان مسئولان بود.

این پژوهشگر تاریخ اسلام و مسائل سیاسی تاکید کرد: بر اساس مستندات و حتی روایات دقیق اسلامی و نبوی، ایرانیان با برخورداری از استعدادهای حیرت آور توان دست یابی به بزرگترین علوم، توانمندی ها و فن آوری ها را دارند به گونه ای که می توانند جهان را مدیریت کنند.

استاد حوزه علمیه افزود: با این حال شاهد ضعف مدیریتی در بدنه دولت هستیم که نه تنها از ظرفیت های کشور بهره وری حداکثری ایجاد نمی کند بلکه در برخی موارد ظرفیت ها را ضایع می کند.

وی گفت: در شرایطی که وارد مرحله گام دوم انقلاب پس از تثبیت استقلال جمهوری اسلامی و اثر گذاری آن در منطقه و جهان هستیم باید از توانمندی ها و ظرفیت های داخلی به بهترین شکل برای مدیریت همه جانبه و از جمله اقتصاد کشور استفاده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان متذکر شد: اکنون شاهد فرصت سوزی های فراوانی از سوی دولتمردان در عرصه های مختلف هستیم که موجب بروز مشکلات زیادی شده است.

وی اظهار داشت: الان بیش از یک سال است که شاهد اعتراضات گسترده مردم فرانسه در خیابان های این کشور هستیم اما وزیر امور خارجه ما حتی یک بار هم به این مسئله واکنش نشان نداده در حالی که برای برخی اعتراض ها و اغتشاش های دو سه روزه در ایران، وزرای امور خارجه آمریکا و برخی دیگر از کشورها پیام صریح حمایت می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان افزود: جمهوری اسلامی ایران به حدی از اقتدار، پختگی و علم دست یافته که می تواند علاوه بر خود حتی مدیریت کشورهای دیگر را نیز انجام دهد و زمینه ساز شکل گیری تمدن نوین اسلامی باشد به شرط آنکه از منابع و ظرفیت های داخلی به بهترین شکل بهره وری ایجاد شود.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات