۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۶۳۲۱۸۰
استاد حوزه علمیه:

امنیت کنونی کشور مرهون هوشیاری و درایت رهبر انقلاب است

امنیت کنونی کشور مرهون هوشیاری و درایت رهبر انقلاب است
آیت الله جاودان استقلال و عزت هر کشوری را نتیجه مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن دانست و گفت: امنیت کنونی کشور مرهون هوشیاری و درایت رهبر انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علی جاودان استاد حوزه علمیه، امروز در جلسه درس اخلاق که در حسینیه شیخ زاهد(ره) برگزار شد، گفت: چند سال پیش بود که عربستان به عراق ۱۵۰ میلیارد دلار پیشنهاد داد تا از ایران روی برگرداند و هیچ زائر ایرانی را به عراق راه ندهد و ارتباط خود را با ایران قطع کند.

وی افزود: تجربه نشان داده استقلال هر کشوری نتیجه مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن و ذلت و وابستگی نتیجه تسلیم شدن در برابر خواسته های دشمنان است؛ بعد از نابودی صدام قریب به ۱۷ هزار آمریکایی جاسوس و ارتشی به اسم دیپلمات در سفارت عراق نفت این کشور را به یغما می بردند.

استاد حوزه علمیه در ادامه بیان داشت: از زمانی که نفت در ایران کشف شد انگلیس توانست با نفت ایران جهانی شود او مردم هند را به خدمت گرفت تا نفت ایران را برای فروش به اقصی نقاط جهان انتقال دهد؛ هند یک کشور ثروتمند بود اما مردم هندوستان با سیاست استعماری انگلیس در فقر مطلق به سر می بردند و با ثروت خودشان به دستور انگلیس خبیث مردم خود را به قتل می رساندند؛ این نتیجه تبعیت از دشمن است.

آیت الله جاودان ادامه داد: اگر امروز جمهوری اسلامی ایران امنیت دارد به خاطر وجود ولی فقیه است همه دشمنی دشمنان نیز با ولایت فقیه است چون به خوبی می دانند که رهبر انقلاب یک ‌تنه در برابر سیاست استعماری و استکباری دشمنان ایستاده‌اند.

وی در بخش دیگر با اشاره به اینکه بندگان مخلص هیچ سرمایه ای جز پروردگار ندارند و هر چه دارند را از آن خداوند می دانند، گفت: شیطان هرگز نمی تواند در وجود این افراد نفوذ کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان باید اعمال و رفتار خود را کنترل و هدایت کند، عنوان داشت: شیطان انسان را وسوسه می کند اما اگر انسان نفس خود را کنترل کند هرگز چنین انسانی مغلوب شیطان‌ نمی شود؛ بنابراین تمام اعضا و جوارح آدمی باید در اختیارش باشد. انسان اگر صاحب الاختیار باشد می تواند حتی خیال خود را کنترل کند.

آیت الله جاودان بیان کرد: روزی می آید که انسان از اعمال خود پشیمان می شود و این پشیمانی یک امر مسلم است تنها کسانی از این امر مجزا هستند که مخلص باشند. اگر کسی قیامت را نمی بیند و ترسی از آن ندارد و یا اشتیاقی به بهشت ندارد به خاطر آن است که به قیامت و بهشت ایمان ندارد.

وی با اشاره به اینکه خواری دشمن نزدیک است، گفت: پیامبراکرم(ص) فرمودند: بوی بهشت را من از یمن می شنوم و یا در جای دیگر فرمودند: برادران من در آخرالزمان می آیند آنان کسانی هستند که بدون اینکه مرا دیده باشند به من ایمان می آورند؛ شهدای مدافع حرم تا شنیدند حرم مطهر حضرت زینب(س) در خطر است به دفاع از آن برخاستند. گناه بین انسان و خداوند فاصله ایجاد می کند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات