۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۶۳۲۳۷۹
امام جمعه هویزه:

شهریه طلاب و حقوق اساتید در بودجه حوزه علمیه تعریف نشده است

شهریه طلاب و حقوق اساتید در بودجه حوزه علمیه تعریف نشده است
امام جمعه هویزه گفت: طلابی که مشغول تدریس، تحقیق و پژوهش در حوزه‌های علمیه هستند حقوق شان از بودجه‌های دولتی نیست.
حجت الاسلام ناصر حمزه نژاد، امام جمعه هویزه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه بودجه‌های حوزه علمیه برای امور زیربنایی و زیرساختی است، اظهار داشت: توسعه حوزه و زیرساخت هایش در سال‌های اخیر که از لحاظ بودجه با بی مهری قرار گرفته برای خدمت رسانی به حوزه‌های علمیه سراسر کشور، بسیار اندک است.

امام جمعه هویزه با بیان اینکه در بودجه سال آینده چه بسا درصد اندکی از بی توجهی‌ها به زیرساخت‌های حوزه در سال‌های گذشته مورد توجه قرار گرفته باشد، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه در امور معیشتی طلاب بر بودجه دولتی و یا ارگان خاصی متکی نیستند، شهریه‌های طلاب و حقوق اساتید در بودجه حوزه علمیه تعریف نشده و این بودجه تنها برای زیربنا‌های اساسی است.

متولی مدرسه رضویه هویزه با بیان اینکه طلابی که مشغول تدریس، تحقیق و پژوهش در حوزه‌های علمیه هستند حقوق شان از بودجه‌های دولتی نیست، ادامه داد: بودجه دولتی در قبال خدمات ارائه شده حوزه‌ها و کمک‌های خیران به زیرساخت‌ها و پیشبرد اهداف حوزه‌ها قابل بیان نیست.

حجت الاسلام حمزه نژاد در رابطه با امور معیشتی طلاب و اساتید خاطرنشان کرد: طلابی که در ادارات، نهاد‌ها و ارگان‌های خاصی چه پیش و چه پس از طلبگی اشتغال دارند، حقوق دریافتی شان از همان نهاد یا ارگان است و طلبه مذکور به عنوان کارمند محسوب می‌شود.

وی در رابطه با ضرورت شفاف سازی بودجه همه نهاد‌ها و ارگان‌ها تصریح کرد: در صورت شفافیت، قطعا نظارت بیشتری صورت خواهد گرفت تا معلوم شود که بودجه صرف چه اموری شده است، تا در صورت تحقیق و تفحص بدون کمترین شک و شبهه بیان شود./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
اهالی همین حوالی ها
Iran, Islamic Republic of
۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۲
سیاستهای حوزه های علمیه در قبال مساله شهریه تاکید بر حفظ استقلال از بودجه های ردیف دار دولتی است. همواره شهریه ای که طلاب از آن ارتزاق می کنند در سطح کمترین اقشار بوده و همین عامل پیوند طلاب با مردم محروم است تا با دردهایشان آشنا شده و آن را به مسئولین منعکس نمایند.
0
0