۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۶۳۱۹۳۰
مدیر مدرسه علمیه جزائریه شوشتر:

بودجه‌های حوزه در بخش عمرانی و تجهیزاتی هزینه می‌شود

بودجه‌های حوزه در بخش عمرانی و تجهیزاتی هزینه می‌شود
حجت الاسلام سبزی با بیان اینکه بودجه تخصص یافته برای مدرسه بسیار ناچیز است، گفت: بودجه‌های حوزه در بخش های عمرانی و تجهیزاتی هزینه می‌شود.
حجت الاسلام حمیدرضا سبزی، مدیر مدرسه علمیه جزائریه شوشتر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه بودجه‌های تخصیص یافته برای حوزه در زمینه عمرانی و تجهیزاتی استفاده می‌شود، عنوان داشت: هزینه پرداختی برای تغذیه طلاب امسال از سوی سازمان اوقاف تقبل شده که تاکنون مرحله اول پرداخت شده است و اسناد مرحله دوم نیز به سازمان ارسال شد تا پرداخت شود.

مدیر مدرسه علمیه جزائریه شوشتر گفت: بودجه‌های حوزه در سه بخش عمرانی، تجهیزاتی و تغذیه هزینه می‌شود، ضمن اینکه بودجه عمرانی و تجهیزاتی آن چنان نیست که قابل بیان شود و بیشتر از ۵۰ میلیون تومان نیست.

این مقام مسؤول به هجمه‌های بی شمار استکبار علیه حوزه‌های علمیه اشاره کرد و افزود: استکبار و دشمنان اسلام از هر فرصت و حیله‌ای برای ضربه زدن به شاکله نظام اسلامی استفاده می‌کنند که در این باره به دین، مرجعیت، نهاد‌های انقلابی، ضروریات دین و حوزه‌های علمیه حمله می کنند.

حجت الاسلام سبزی با اشاره به اینکه حمله به دین و ضروریات آن از دوران صدر اسلام تاکنون ادامه دارد، اظهار داشت: تهمت‌های وارده به نهاد‌های فرهنگی در زمینه بودجه‌ها سابق بر آن نیز بوده است، اما قطعا موج احساسات جامعه را در هر مقطعی تحریک و سبب می‌شود تا هجمه‌هایی به نهاد‌های فرهنگی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه امور معیشتی اکثر طلاب از طریق وجوهات شرعیه و شهریه‌های پرداختی مراجع است، ادامه داد: بیشتر طلبه‌ها وضعیت مناسبی در تهیه مایحتاج زندگی ندارند و همچون سایر اقشار ضعیف با مشکلات اقتصادی مواجه هستند.

مدیر مدرسه علمیه جزائریه شوشتر با بیان اینکه طلاب شاغل در ادارات و سازمان‌های دولتی سطح زندگی نسبی بهتری دارند، خاطرنشان کرد: کمک‌های مردمی صورت گرفته به طلاب در مساجد دیگر منبع درآمد است که بسیار ناچیز می‌باشد./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات