۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۶۳۲۵۵۸
در جمع طلاب مرکز تخصصی معصومیه شهرکرد مطرح شد؛

نقش عزت نفس در سلامت روان غیرقابل انکار است

نقش عزت نفس در سلامت روان غیرقابل انکار است
مدیر مرکز تخصصی معصومیه (س) شهرکرد با اشاره به نقش عزت نفس در سلامت روان، گفت: باید خودمان را دوست داشته باشیم تا به عزت نفس واقعی دست پیدا کنیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، خانم فاطمه امیدی، مدیر مرکز تخصصی معصومیه (س) شهرکرد، عصر امروز در کارگاه عزت نفس ویژه طلاب خواهر این مدرسه، با اشاره به نقش عزت نفس در سلامت روان خاطرنشان کرد: عزت نفس سالم با توانایی در ارزیابی درست خود و پذیرش آنچه هستیم، به دست می‌آید.

وی با اشاره به اینکه عزت نفس یعنی بپذیریم فردی شایسته و ارزشمند هستیم، تصریح کرد: به یقین نقاط منفی زندگی با سرزنش، انتقاد و خودخوری حل نمی‌شوند؛ باید خودمان را دوست داشته باشیم تا به عزت نفس واقعی دست پیدا کنیم.

امیدی با بیان اینکه خداوند در یک دعوت عمومی همه را به سمت توبه دعوت می‌کند، ابراز کرد: اگر در نقص‌ها و ضعف هایان به سمت خداوند رفتیم، قطعا به عزت نفس واقعی خواهیم رسید؛ از شخصیتتان جدا نشوید و به فکر حل مشکلات باشید تا جایگاه واقعی خود برسید.

وی با تأکید بر اینکه باید یاد بگیرید آنچه را دوست دارید، کنار نگذارید، افزود: بسیاری از افراد چیز‌هایی را که دوست دارند فدای ایثار گری‌ها می‌کنند که این تفکری کاملا اشتباه است؛ بیایید جایگاه تعاریف را درست درک کنیم.

مدیر مرکز تخصصی معصومیه (س) شهرکرد با اشاره به اینکه نباید تعاریفی همچون ایثار، گذشت و مهربانی به دیگران سبب خودآزاری شود، اظهار کرد: عزت نفس یعنی من خودم را دوست دارم و این با خودخواهی کاملا در تضاد است.

وی با تأکید بر اینکه عزت نفس با دورویی و دروغگویی منافات دارد و در تضاد است، افزود: عزت نفس یک مهارت درونی است؛ در واقع اعتماد به نفس میوه عزت نفس است.

امیدی با اشاره به نقش مطالعه در عزت نفس خاطرنشان کرد: اگر توانستید اشتباهات خود را بپذیرید و برای حل آن‌ها کمک کنید، قطعا به عزت نفس خواهید رسید؛ یادتان نرود در همه شرایط باید به خودتان فرصت دهید. /۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات