۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۶۳۲۵۷۴
در قالب کتابخوان همراه پژوهان؛

نسخه الکترونیکی کتاب «درس هایی درباره نظام اخلاقی اسلام» منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب «درس هایی درباره نظام اخلاقی اسلام» منتشر شد
نسخه الکترونیکی کتاب «درس هایی درباره نظام اخلاقی اسلام» به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قالب کتابخوان همراه پژوهان منتشر شد.

محمد پهلوانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «درس هایی درباره نظام اخلاقی اسلام» با بیان این که دوام و بقای هر امّت و گروهی در پناه صفات فاضلۀ انسانی و مکارم اخلاقی است، اظهار داشت: ملّت‌هایی که از خوهای پسندیده بهره‌مندند و احسان و نیکی بین آنان رایج است و روابط دوستی و پیوند قلوب آنان محکم و استوار است، روی پای خود ایستاده‌اند و جان و مالشان محفوظ است و همواره از عالی‌ترین لذت‌های زندگی برخوردار خواهند بود.

وی با اشاره به این که جنگ‌ها و خون‌ریزی‌ها و انتحارها و خودکشی‌ها، پیوسته ناشی از کمبود اخلاق صحیح و تربیت اصیل انسانی است، گفت: زیربنای حیات و سعادت هر ملت و اساس خوشی و آسایش و مایۀ رشد و ترقّی هر قوم و امتی، اخلاق و صفات و مزایای برجستۀ انسانی است

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: لاک نیک‌بختی و بدبختی، صفات و حالات و جنبه‌های اخلاقی است و پرندۀ بخت و اقبال، اخلاق فاضله است و بدون خیال‌باقی، باید آن را نشانه سعادت و پیروزی دانست و صفات زشت و ناپسند نیز، مرغ ادبار و به‌زمین‌خوردن است و قطعاً باید آن را به فال بد گرفت.

وی افزود: دنیای پرماجرای امروز، در اثر کمبودهای اخلاقی، روح و نشاط و حقیقت زندگی را از دست داده و زندگی در آتش خانمان‌سوزِ خودپرستی، خودبینی، نفاق، بدبینی و نبودِ عواطف پاک انسانی می‌سوزد.

پهلوانی اظهار داشت: از‌این‌رو جمعیت‌های زنده جهان به فکر به‌دست‌آوردن راه چاره‌ای هستند؛ چنان‌که در مغرب‌زمین و بعضی کشورهای دیگر، گروهی را به نام «جمعیت تسلیح اخلاقی» تشکیل داده‌اند که از جمله آن‌ها، جمعیت تسلیح اخلاقی دکتر «فرانک بکمان» است.

وی گفت: این جمعیت برای سیادت و پیش‌رَوی در اجتماع، به یک سلسله نظام‌های اخلاقی پای‌بند هستند؛ به‌گونه‌ای‌که حالات خود را بررسی کرده و از خویشتن مراقبت کامل می‌کنند و بدین‌وسیله، در‌صدد پیش‌برد خوهای پسندیده و صفات نیک هستند.

پهلوانی به معرفی کتاب «درس هایی درباره نظام اخلاقی اسلام» پرداخت و اظهار داشت: این اثر به همت علی کریمی جهرمی تألیف شده که در مؤسسه بوستان کتاب تهیه و در انتشارات این مؤسسه منتشر شده است.

وی گفت: کتاب«درس هایی درباره نظام اخلاقی اسلام» با 248 صفحه در سال 1398 منتشر شده و اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این اثر را به صورت کتاب الکترونیکی منتشر شده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: این اثر در کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS قابل دسترسی است.

وی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای دریافت این اپلیکیشن می‌توانند به نشانی www.pajoohaan.ir مراجعه کنند و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/ت ۳۰۳/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات