۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۶۳۲۵۷۶

نسخه الکترونیکی کتاب «جلوه هایی از سبک زندگی محمد(ص)» منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب «جلوه هایی از سبک زندگی محمد(ص)» منتشر شد
نسخه الکترونیکی کتاب «جلوه هایی از سبک زندگی محمد(ص)» به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قالب کتابخوان همراه پژوهان منتشر شد.

محمد پهلوانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «جلوه هایی از سبک زندگی محمد(ص)» اظهار داشت: شناخت اسلام بدون شناخت سیما و زندگی حضرت محمد(ص) ممکن نیست. هر کس بخواهد بفهمد حقیقت اسلام و قرآن چیست، انسان مورد نظر خدا چه مشخصاتی دارد، باید آن حضرت را بشناسد. امام‌خمینی(ره) می‌فرمودند: «معرّف رسول اکرم، قرآن است.... یعنی هر کس هرچند در این کتاب مقدس دقت کند و توجه داشته باشد، بیشتر مطلع می‌شود که آورنده او کیست و چه‌جور آدمی است».

وی گفت: پس او آینه تمام‌نمای اسلام و قرآن است و سبک زندگی او همان است که قرآن برای هدایت بشر به سوی آن سبک، نازل شده است. بشر باید همواره زندگی خود را با معیار او بسنجد؛ چنان‌که رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله خامنه‌ای فرموده‌اند: وجود آن بزرگوار و ارسال این پیامبر بزرگ، رحمت حق‌تعالی بر بندگان بود... دنیای اسلام باید این نکته را درک کند که این رحمت، یک رحمت منقطع نیست، بلکه یک رحمت مستمر است... اگر امروز بشریت متوجه این رحمت بشود ـ رحمت وجود اسلام، رحمت تعالیم نبوی، این سرچشمه جوشان وحدت ـ و آن را بیابد و خود را از آن سیراب کند، بزرگ‌ترین مشکل بشر برطرف خواهد شد.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: بدون شک، همه پیامبران، خلیفه خدا روی زمین بوده و از هر نظر از همه مردم زمان خود برتر بوده‌اند، ولی خاتم آنان بهترین و والاترین است. محمد(ص) عاقل‌ترین، داناترین، شجاعت‌ترین و پرهیزگارترین آن‌هاست و در اخلاق چنان است ‌که خدا خُلقش را عظیم خوانده است.

وی افزود: حضرت محمد(ص) کسی بود که دشمنانش نیز به صداقت، امانت، پاک‌دامنی، خیرخواهی و زیبایی ظاهر و باطن او شهادت داده‌اند.

پهلوانی به معرفی کتاب «جلوه هایی از سبک زندگی محمد(ص)» پرداخت و اظهار داشت: این اثر به همت فرج الله میرعرب تألیف شده که در مؤسسه بوستان کتاب تهیه و در انتشارات این مؤسسه منتشر شده است.

وی گفت: کتاب «جلوه هایی از سبک زندگی محمد(ص)» با 144صفحه در سال 1398 منتشر شده و اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این اثر را به صورت کتاب الکترونیکی منتشر شده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: این اثر در کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS قابل دسترسی است.

وی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای دریافت این اپلیکیشن می‌توانند به نشانی www.pajoohaan.ir مراجعه کنند و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/ت ۳۰۳/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات