۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۶۳۲۸۵۳
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

ظلم کنندگان به مردم گرفتار عذاب الهی می شوند

ظلم کنندگان به مردم گرفتار عذاب الهی می شوند
آیت الله ری شهری سرنوشت گذشتگان را سراسر عبرت دانست و گفت: کسانی که به مردم ظلم می کنند گرفتار عذاب الهی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز پیش از آغاز درس خارج فقه که در مدرسه علمیه همین آستان مقدس برگزار شد، درباره علائم انسان صالح، گفت: انسان های صالح دارای قلب سلیم هستند.

وی درخصوص علائم قلب سلیم، ادامه داد: از نشانه های مهم صحت قلب قدرت و درک ادراکات و احساسات معنوی و باطنی است.

آیت الله ری شهری مراتب قدرت ادراکات و احساسات معنوی را متناسب با سلامت قلب بیان کرد و گفت: قلب انسان به هر مقدار سالم باشد به همان میزان ادراکات معنوی را درک می کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ادراکات قلب به دو صورت حضوری و حصولی درک می شود، اظهار داشت: نوع اول حاصل اندیشه و تفکر است و بر اساس آیات و روایات مرکز تفکر قلب و یا عقل بیان شده است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با تاکید بر اینکه انسان باید از سرگذشت پیشینیان عبرت بگیرد، عنوان داشت: انسان اگر قلب سلیم داشته باشد از سرگذشت گذشتگان عبرت می گیرد.

وی افزود: روایت شده انسان زمانی که آثار تاریخی را می بیند باید اشک بریزد تا مبادا او سرنوشت آنان را پیدا کند.

آیت الله ری شهری با استناد به آیات الهی، بیان داشت: خداوند در قرآن کریم می فرماید ما قبل از شما کسانی را که ظلم کردند هلاک کردیم؛ خداوند یا کسی شوخی ندارد اگر کسی به مردم ظلم کند به عذاب الهی گرفتار می شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: کسی می تواند از آیات الهی پند بگیرد که قلب سلیم داشته باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) افزود: قرآن کریم می‌فرماید آیا در زمین سیر نکردند؟ قلب سالم است که از سیر در عالم عبرت می گیرد. انسانی که بینش قلبی دارد تفکر به او حیات می دهد./813/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3

 

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات