۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۶۳۲۸۵۹
نماینده ولی فقیه در استان لرستان:

وظیفه طلاب هدایت فکری و سیاسی مردم و حضور در عرصه های اجتماعی است

وظیفه طلاب هدایت فکری و سیاسی مردم و حضور در عرصه های اجتماعی است
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی وظیفه طلاب را هدایت فکری و سیاسی مردم دانست و بر لزوم حضور در عرصه های اجتماعی و استفاده از ظرفیت جوانان متدین و انقلابی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم یادواره 52 شهید روحانی استان لرستان شامگاه سه شنبه در مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در این مراسم با بیان این که لرستان خاستگاه علما، فقها، مراجع، ادبا و شعرای بزرگی است، گفت: وقتی که نام علمای لرستان برده می‌ شود نام ده ها عالم و اندیشمند و فرهیخته در جلوی چشمان انسان مجسم می‌ شوند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند: لرستان مرکز تدین و انقلابی گری است؛ این که 52 شهید استان در حماسه ها و نبردهایی که در جنگ تحمیلی و در مبارزه با خط نفاق به درجه رفیع شهادت نائل شدند به این معنا است که ما در طول تاریخ به رویدادها و حوادثی برخورد می‌ کنیم که برای تقابل با آن حوادث راهی به جز ایثا و فداکاری و از خودگذشتگی نداریم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی عنوان کرد: ایران اسلامی به واسطه برخورداری از فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی و برخورداری از منابع غنی مادی و معنوی همیشه مورد طمع دشمنان بوده است؛ در هرجایی از کشور اسلامی که نگاه کنید می‌ بینید در آن نقطه مبارزانی بوده اند که در مقابل دسیسه های دشمنی ایستادگی کرده اند و به درجه شهادت رسیده اند.

وی با اشاره به این که لرستان در صبحدم پیروزی انقلاب اسلامی در مبارزه با دشمنان نقش آفرینی کرده است، گفت: لرستان و جوانان لرستانی به پیروی از امام راحل در همه این عرصه ها حضور پررنگی داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان ابراز داشت: همه ما طلاب این وظیفه را برعهده داریم که در اصلاح امور مردم تلاش کنیم و در این راستا سه کار بزرگ بر گردن داریم؛ اولین آنها هدایت فکری و دینی است که در همه زوایا و جزئیات از جمله تبلیغ و حضور در دانشگاه ها و عرصه های تبیین قابل بررسی است.

وی تصریح کرد: فضای مجازی امروز در سم پاشی فکری جوانان به شدت کار می‌ کند و در کشورهای غربی مراکز اسلام شناسی تأسیس می‌ شود و می‌ خواهند با جدیت اسلام آمریکایی را ترویج کنند؛ آنها کتاب تألیف می‌ کنند، دانشجو تربیت می‌ کنند، در مراکز علمی شرکت می‌ کنند از این رو نباید ما فقط به داخل کشور نگاه کنیم بلکه باید نگاه ما در تراز افق بین المللی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تأکید بر این که وظیفه دوم طلاب هدایت سیاسی و بصیرت افزایی در بین مردم است، ابراز کرد: صحابه ای مانند مالک اشتر، ابوذر، عمار و سلمان فارسی را به نیکی یاد می‌ کنیم که این عمل ما به خاطر نماز و روزه و عبادت آنها نبود بلکه آنها را تمجید می‌ کنیم چون اهل بصیرت، زمان شناسی و لحظه شناسی بودند و امام خود را تنها نگذاشتند.

وی اضافه کرد: بصیر کسی است که بشنود و اندیشه کند و به همین جهت رهبر معظم انقلاب که توانستند این فتنه پیچیده را خاموش کنند برای این بود که پشت قضایا و باطن مسائل را دیدند و فرمودند مرز بین خود و دشمن را مشخص کنید و بدانید هرکجا که دشمن از شما تعریف کرد مسیر را اشتباه رفته اید.

امام جمعه خرم آباد خاطرنشان ساخت: وظیفه سوم طلاب و علما حضور در عرصه های خدمات اجتماعی است؛ در کنار مردم بودن، مثل مردم زندگی کردن، از مردم فاصله نگرفتن و با مردم بودن تأثیر بسزایی در همراهی اقشار مختلف با انقلاب و نظام اسلامی تأثیرگذار است.

وی با بیان این که باید از ظرفیت جوانان متدین و انقلابی در پیشبرد اهداف انقلاب و نیازهای کشور استفاده شود، گفت: ما لازم است کارگروه هایی را تشکیل بدهیم که آسیب های استان و کشور و راه برون رفت از آنها را شناسایی کنیم و بعد این ها را در مجرای خودش قرار بدهیم که در این حرکت دست نیاز به شما علما دراز خواهد بود که در این جهت ورود پیدا کنید.

وی افزود: ما تلاش می‌ کنیم تا بین طلاب و فضلای لرستانی مقیم قم با علمای شهرهای استان پیوند برقرار کنیم که این کار ثمرات خیلی زیادی را خواهد داشت./1330/ج

ارسال نظرات