۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۶۳۲۹۴۳
با امضای تفاهمنامه همکاری؛

پروژه سینمایی حضرت فاطمه معصومه کلید خورد

پروژه سینمایی حضرت فاطمه معصومه کلید خورد
مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک میان آستان مقدس کریمه اهل بیت و عوامل فیلم سینمایی حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک میان آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و عوامل فیلم سینمایی حضرت فاطمه معصومه(س) صبح امروز طی یک نشست خبری در سالن کنفرانس های پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، محمود نژاد معاون اجرایی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در این نشست خاطرنشان کرد: فیلم سینمایی حضرت فاطمه معصومه(س) با دیدگاهی جامع و کامل شخصیت این بانوی بزرگوار را تبیین می کند.

وی عنوان کرد: این فیلم در زمینه شناخت شخصیت حضرت فاطمه معصومه(س) و حرکت های ایشان در راستای ولایتمداری و گرامیداشت مقام ولایت بسیار اثرگذار است.

باید از قالب سینما و رسانه برای تبیین معارف اهل بیت(ع) استفاده کنیم

همچنین حجت الاسلام مهدی احمدی نیز در این جلسه با بیان اینکه امروز باید از قالب سینما و رسانه برای تبیین معارف اهل بیت(ع) استفاده کنیم، اظهار داشت: امروز مهم ترین ابزار برای انتقال مفاهیم هنرمندانه قالب سینما و رسانه است و ما باید از آن استفاده حداکثری ببریم.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه ما باید با استفاده از ابزار سینما و رسانه معارف اهل بیت(ع) در سطوح بین المللی تأکید کرد: دغدغه مشترک همه ما این بود که در قالب بین المللی حرکت کنیم و این کار نیز آغاز شده است.

روند ساخت فیلم سینمایی حضرت فاطمه معصومه(س) 3 سال به طول می انجامد

در ادامه مهدی امینی تهیه کننده فیلم سینمایی حضرت فاطمه معصومه(س) با ابراز تأسف از کم اطلاعی جوانان کشور نسبت به شخصیت حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: امروز بسیاری از جوانان نسبت به ایشان آگاهی ندارند و نسبت به تأثیر حضور ایشان در ایران و برکاتی که از وجود ایشان برای کشور حاصل شده واقف نیستند.

امینی با بیان اینکه ما باید نقش حضرت فاطمه معصومه(س) را مورد بررسی قرار داده و برای همه اقشار و آحاد جامعه تبیین کنیم، عنوان کرد: نگاه آقای افشار در جریان ساخت فیلم حضرت فاطمه معصومه(س) نگاه فاخری است و ایشان با دیدگاهی استراتژیک به زندگینامه حضرت(س) نگاه می کنند که این کار را به کاری بسیار فاخر تبدیل خواهد کرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه خط گاندو ادامه خواهد داشت و تحت تأثیر این پروژه فاخر قرار نخواهد گرفت، گفت: روند ساخت سریال حضرت فاطمه معصومه(س) 3 سال طول می کشد.

توضیحاتی پیرامون روند ساخت فیلم سینمایی حضرت فاطمه معصومه(س)

همچنین جواد افشار کارگردان فیلم سینمایی حضرت فاطمه معصومه(س) در این مراسم به ارائه توضیحاتی پیرامون این فیلم سینمایی پرداخت و با اشاره به اینکه استارت عملی ساخت فیلم سینمایی حضرت فاطمه معصومه(س) امروز زده می شود، ابراز داشت: پیش بینی می شود با استفاده از نقطه نظرات عزیزان در سال آینده مقدمات پیش تولید از سوی تهیه کننده اجرا شود؛ 140 بازیگر و 70 مکان برای این فیلم درنظر گرفته شده است و باید برای هرکدام طراحی صورت بگیرد.

وی افزود: در مرحله نگارش فیلم نامه خودمان را متکی به بازیگران نمی کنیم، اما بدون شک در ساخت این فیلم فاخر از بازیگران نخبه و کارآمد بزرگی استفاده خواهد شد.

افشار با بیان اینکه از هنرمندان قمی در جریان ساخت فیلم سینمایی حضرت فاطمه معصومه(س) استفاده می شود، یادآور شد: برای حفظ ساحت مقدس این بانوی بزرگوار از نمایش چهره ایشان خودداری می کنیم؛ داستان این فیلم نیز از دوران کودکی حضرت معصومه(س) به صورت گذرا آغاز شده و تمرکز اصلی را بر هجرت ایشان قرار می دهیم.

گفتنی است، در پایان این نشست پرچم حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به عوامل فیلم سینمایی حضرت فاطمه معصومه(س) اهدا شد./841/پ202/ب1

حسین ثالث موید
ارسال نظرات