۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۶۳۲۹۵۵

آشوب‌های اخیر فرمولی به اسم «جنبش بی‌سر» دارد

آشوب‌های اخیر فرمولی به اسم «جنبش بی‌سر» دارد
مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت: فتنه ۸۸ جنگ احزاب و با تابلوی ائتلاف قطعاً قلابی مدعیان اصلاحات، کارگزاران، نهضت آزادی، ملی‌گراها، مارکسیست‌ها، کومله، بهایی‌ها و حمایت‌های خارجی بود.

به گزارش خبرگزاري رسا، قسمت دیگری از برنامه گفت‌وگومحور جهان‌آرا با موضوع «دهمین سالگرد حماسه تاریخی ۹ دی و بررسی مسائل روز» دوشنبه شب ۹ دی ماه سال ۱۳۹۸ روی آنتن این شبکه رفت.

۹ دی سال ۱۳۹۸ حماسه‌ای تاریخی و یکی از نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی است. آنچه در ۹ دی ده سال گذشته به وقوع پیوست نقش مؤثر و سرنوشت‌سازی در ثبات کشور پس از تلاطم هشت ماهه فتنه ۸۸ داشت. از این‌رو عوامل جهان‌آرا بر آن شدند تا در سالگرد این حماسه طی برنامه‌ای با موضوع «دهمین سالگرد حماسه تاریخی ۹ دی و بررسی مسائل روز» به بررسی علل و عوامل فتنه ۸۸، تأثیرات واقعه خودجوش ۹ دی و مسائل روز بپردازند.

مهمان برنامه حسین شریعتمداری روزنامه‌نگار و مدیر مسئول روزنامه کیهان و مجری برنامه امیرحسین ثابتی بود.

شریعتمداری در خصوص یکی از دلایل ریشه و طراحی خارجی فتنه ۸۸ گفت: کنت تیمرمن، مسئول میز ایران در سیا، شب انتخابات سال ۱۳۸۸ در مصاحبه‌ای با (CNN) مطرح کرد فردا در ایران انتخابات نخواهد بود؛ بلکه انقلاب رنگی رخ می‌دهد؛ شبیه آنچه در قرقیزستان اتفاق افتاد، فردا ایران و بعد سوریه.

وی در ادامه به سایر تمهیدات خارجی قبل از فتنه ۸۸ اشاره کرد و برشمرد: شروع پخش تصویری برنامه‌های (VOA) و (BBC) از چند ماه قبل از انتخابات، آغاز پخش فارسی شبکه (euronews) قبل از انتخابات و گذاشتن تارنمای فارسی توسط وزارت خارجه اسرائیل.

مدیر مسئول روزنامه کیهان افزود: قبل از انتخابات سال ۱۳۸۸ عده زیادی از شخصیت‌های برجسته سرویس‌های اطلاعاتی دشمن و بیگانه عمدتاً از امریکا، (MI۶) انگلیس، فرانسه و عده‌ای که در لهستان دست به کودتا‌های مخملی زده بودند تحت عناوین آکادمیک به ایران آمدند و با مدعیان اصلاحات که قرار بود در فتنه نقش ایفا کنند نشست و کارگاه‌های آموزشی برگزار کردند.

وی مطرح کرد: حضور برخی از این شخصیت‌های سرویس‌های اطلاعاتی خارجی به دعوت بعضی از اصلاح‌طلبان فعال در فتنه صورت گرفت. نافرمانی مدنی یکی از آموزش‌هایی بود که در این کارگاه‌ها داده می‌شد.

این روزنامه‌نگار خاطرنشان کرد: فتنه ۸۸ جنگ احزاب و با تابلوی ائتلاف قطعاً قلابی مدعیان اصلاحات، کارگزاران، نهضت آزادی، ملی‌گراها، مارکسیست‌ها، کومله، بهایی‌ها و حمایت‌های خارجی بود.

وی در ادامه اضافه کرد: مخرج مشترک مواضع این گروه‌ها که با هم اختلاف سلیقه‌های فاحش دارند و ائتلاف کرده‌اند، این است که انتخابات بهانه و اصل نظام نشانه است.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: ریچارد هاوس، مسئول شورای روابط خارجی امریکا، بعد از ماجرای ۹ دی سال ۱۳۸۸ در مصاحبه با شبکه (MBC) به‌طور ضمنی ـ که باعث تعجب ما و دوستانمان شد ـ گفت دوستان ما در ایران خیلی زود به سراغ نقطه پایان رفتند.

وی اشاره کرد: فتنه ۸۸ بر اساس فرمول انقلاب‌های رنگی شکل گرفت و ما مراحل فتنه را گام به گام پیش‌بینی می‌کردیم و همه هم اتفاق افتادند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان تأکید کرد: فتنه ۸۸ حول انتخابات بود، اما هدفش پیروزی در انتخابات نبود و هدفش براندازی نظام بود.

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: فتنه ۸۸ نشان داد دست دشمن از اهرم‌های دیگر خالی است. مقام معظم رهبری از قول حضرت امام فرمودند که اگر دشمن قدرت حمله نظامی و اهرم‌هایی از این دست داشت یک لحظه را از دست نمی‌داد.

وی اشاره کرد: نتانیاهو با صراحت گفته است اصلاح‌طلبان بزرگ‌ترین سرمایه اسرائیل داخل ایران هستند. شیمون پرز هم گفته است اصلاح‌طلبان به نمایندگی از ما با جمهوری اسلامی درگیرند.

این روزنامه‌نگار تأکید کرد: ۹ دی منشأ بیداری اسلامی است.

وی مطرح کرد: تحریم‌های بعد از فتنه ۸۸ انتقام دشمن از مردم ایران برای ۹ دی بود.

شریعتمداری بیان کرد: جان هانا در مصاحبه‌ای با لوس‌آنجلس تایمز گفت از درون ایران از ما خواستند تحریم‌های فلج‌کننده علیه ایران را اعمال کنیم. شاهد مثال آن مکالمه تلفنی منتشرشده توسط طرف خارجی با یکی از آقازاده‌ها از اصحاب فتنه است.

وی در خصوص وقایع اخیر فتنه بنزین مطرح کرد: در این شکی نیست که بعضی از اقدامات خطا و بی‌توجهی‌های ما مردم را عصبانی می‌کند، ولی چند ساعت بعد از فتنه معلوم شد کسانی که دست به تخریب اموال عمومی و شخصی و کشتار زدند از مردم نیستند. این آشوب‌ها دقیقاً محاسبه شده بود.

مدیر مسئول روزنامه کیهان خاطرنشان ساخت: حرکات اخیر فرمول جداگانه‌ای به اسم جنبش بی‌سر دارد. یکی از نقاط تعریف شده در این فرمول استعفا یا برکناری رئیس قوه مجریه برای تداوم آشوب‌هاست.

وی اشاره کرد: اخیراً دو تن از سران فتنه از آشوبگران وقایع اخیر حمایت کردند.

این روزنامه‌نگار محاکمه نشدن سران فتنه را ناشی از رأفت اسلامی و در نظر گرفتن مصالحی دانست و تأکید کرد: جرم این‌ها بسیار سنگین است، زیرا این‌ها قاتل و وطن‌فروشند.

وی گفت: زنگنه، ربیعی، نجفی، نوبخت، خانم ابتکار و آخوندی که در ستاد میرحسین موسوی بودند نه‌تن‌ها نسبت به آنچه که اتفاق افتاد ابراز ندامت نکردند و در پی جبران برنیامدند، بلکه در دولت به مسئولیت هم رسیدند.

شریعتمداری افزود: آیا تعجب‌آور نیست وزیر مسکن جمهوری اسلامی ایران بعد از برکناری بگوید از افتخاراتم این است که حتی یک مسکن نساختم؟ پس در وزارت مسکن چه می‌کردید؟

وی در پاسخ به این سئوال که نسبت دولت فعلی با جریان اصلاحات چیست گفت: مدعیان اصلاحات در حمایت از دولت روحانی سنگ تمام گذاشتند. حتی می‌گفتند دولت روحانی رحم اجاره‌ای ماست. روحانی هم در حمایت از آن‌ها کم نگذاشت، اما مدعیان اصلاحات بعد از اینکه مشکلات اقتصادی را برای مردم آفریدند و می‌دانند پاسخی ندارند، حالا که زمان پاسخگویی فرا رسیده است طرف مقابل ایستاد‌ه و علیه کاری که خودشان کرده‌اند شعار می‌دهند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان اشاره کرد: برجام زمینه‌ساز جنگ و فشار اقتصادی بوده است و به اذعان افرادی از خودشان دستاورد‌های برجام هیچ است.

وی گفت: دولت روحانی بیش از ۲۰۰ قول و وعده بر زمین مانده دارد.

این روزنامه‌نگار در خصوص (FATF) گفت: پذیرش (FATF) خودکشی از ترس مرگ است. در جنگ اقتصادی با پذیرش (FATF) عملاً همه تراکنش‌ها را به عنوان محل مهمات و نقشه راه به دشمن می‌دهیم./1360//101/خ

منبع: فارس
ارسال نظرات