۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۶۳۳۰۴۰

یازدهیمن آیین رونمایی و نشست صمیمی با نویسندگان نشر معارف برگزار شد

یازدهیمن آیین رونمایی و نشست صمیمی با نویسندگان نشر معارف برگزار شد
یازدهیمن آیین رونمایی و نشست صمیمی با محوریت آثار حجت الاسلام والمسلیمن یوسف غلامی در دفتر نشر معارف اسلامی قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، یازدهیمن نشست صمیمی با محوریت آثار حجت الاسلام والمسلیمن یوسف غلامی در دفتر نشر معارف اسلامی قم برگزار شد.

این نشست با حضور سرکار خانم ظهیری، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه­ های علمیه خواهران و محمد جواد فلاح، دانشیار گروه اخلاق دانشگاه معارف اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین یوسف غلامی، نویسنده و پژوهشگر برگزار شد.

تاکنون 25 اثر از حجت الاسلام والمسلمین یوسف غلامی از انتشارات مختلف در عرصه های تاریخ اسلام، خانواده و حقوق زنان منتشر شذه است که برخی عنوان کتاب­ های وی عبارتند از: پس از غروب، بهای یک لباس، آموزش و هدایت کودک راز یک فریب، اخلاق و رفتارهای جنسی، ازدواج و مسائل جنسی همسران، جلوه گری زنان و نگاه مردان و نمی دانیم چرا؟.

خانم ظهیری در ابتدای این نشست نوشتار را یکی از رسانه ­های تأثیرگذار دانست و گفت: خداوند در قرآن به قلم قسم یاد کرده است و این مسأله  اهمیت نوشتار و نویسنده و محتوای را نشان می دهد.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه­ های علمیه خواهران بیان کرد: استاد غلامی در آثار خویش مباحث تربیتی خانواده ها را به طور صحیح و با نهایت دقت تشریح کرده است.

در ادامه دانشیار اخلاق دانشگاه معارف اسلامی با بیان اینکه در بازار آشفته کتاب از کمبود منابع در موضوعات مختلف رنج می بریم، گفت: امروزه در جامعه با پدیده کتاب سازی از سوی برخی نویسندگان و انتشارات روبه رو هستیم و این مسأله سبب می شود که در مسأله خانواده و روابط زوحین و تربیت کودک نمی توان منابع و کتاب های صحیح به مخاطبان معرفی کرد.

 وی با بیان اینکه استاد غلامی با وسواس و دقت خاصی آثار خویش را نگارش کرده است، گفت: این پژوهشگر به بازخورد و بازتاب آثار خویش در مخاطبان توجه داشته؛ بنابراین کتاب ­های این نویسنده برای مخاطبان قابل اطمینان است.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین غلامی با بیان اینکه در طول تاریخ حوزه وح قوق زنان در آثار و نوشتار مغفول مانده است، گفت: دغدغه تدوین آثار در عرصه خانواده، روابط زوجین و تربیت کودک از چهل سال پیش در ذهن بنده ایجاد شده است.

وی با ابزار از تأسف از کتاب سازی برخی نویسندگان و ناشران گفت: برخی کتاب ها بدون تفکر و اندیشه نگارش یافته­ اند و از آثار منفی و سوء کتاب سازی در جامعه این است که اعتماد خوانندگان به کتاب ها کمرنگ می شود و مردم هر کتاب بدون محتوا را نمی خوانند و مخاطبان کتاب در جامعه  کاهش یابد.

همچنین در این نشست از کتاب «نمی دانیم چرا؟ راه کامیابی و راز ناکامی در هدایت فرزندان» اثر حجت الاسلام والمسلمین یوسف غلامی که به همت نشر معارف اسلامی انشتار یافته است، رونمایی شد.

گفتنی است، استاد یوسف غلامی در سال ۱۳۳۹ در شهر آبادان دیده به جهان گشود. دوره تحصیل را تا پایان دبیرستان در رشته ریاضی فیزیک در همان شهر به پایان رساند و سپس به مدت ۱۲ سال به فراگیری علوم الهیات مشغول شد.

او سپس مدت ۸ سال به مطالعات جامعه شناسی و روان شناسی پرداخت و هم زمان به کار ویرایش و ارزیابی آثار مشغول شد و توانست بیش از دو هزار کتاب یا مقاله را ویرایش و ارزیابی کند.

از این نویسنده تاکنون ۲۵ اثر به چاپ رسیده که برخی در زمره کتاب‌های برگزیده یا پرفروش‌ترین کتاب‌ها در زمینه مسائل خانواده یا کتاب کمک آموزشی ویژه اساتید است. /۹۹۸/پ ۲۰۲/ش
میثم صدیقیان
ارسال نظرات