۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۶۳۳۰۸۴
حجت الاسلام والمسلمین لائینی:

نظارت‌ها در کشور باید علمی و صحیح باشد

نظارت‌ها در کشور باید علمی و صحیح باشد
نماینده ولی فقیه در مازندران یکی از مهم‌ترین مشکلات جامعه ما را نظارت بر امور دانست و گفت: نظارت‌ها در کشور باید علمی و صحیح باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار رییس سازمان نظام مهندسی استان با ضرورت استاندارد سازی و برنامه ریزی اصولی در همه امور تأکید کرد و گفت: رعایت اصول فنی در بخش عمران و مهندسی امری ضروری است.

وی با اشاره به زلزله خیز بودن کشورمان بر ضرورت رعایت اصول فنی و مهندسی در ساخت و ساز‌ها تأکید کرد و افزود: باید استاندارد‌های فنی لازم در ساخت و ساز‌ها و بخش‌های عمرانی مورد توجه جدی قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که در حوزه عمل و ساخت و ساز ضعیف هستیم، گفت: سازمان نظام مهندسی به عنوان متولی امر در بحث ساخت و ساز‌ها باید توجه بیشتری به مقاوم سازی و استانداردسازی ساختمان‌ها داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود از وجود برخی سودجویی و پول گرایی‌ها در این بخش انتقاد کرد و افزود: متأسفانه برخی‌ها تنها به دنبال سود هستند و به مقاوم سازی و استانداردسازی در احداث ساختمان توجهی ندارند که در این خصوص نقش سازمان نظام مهندسی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

امام جمعه ساری با تأکید براین که نظام مهندسی باید تنها به فکر مقاوم سازی ساختمان‌ها باشد و از سود جویی به شدت پرهیز کند، بیان داشت: باید با هر گونه سودجویی در این بخش برخورد شود.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که برخی از این مسائل حاشیه‌ای موجب سرد شدن باور‌های مردم خواهد شد، گفت: هر نهادی برای این که بتواند به جایگاه خوبی در جامعه دست پیدا کند ابتدا باید اعتماد مردم را جلب کند.

وی، یکی از مهم‌ترین مشکلات جامعه ما را نظارت بر امور دانست و با بیان این که نظارت‌ها باید علمی و صحیح باشد، خاطرنشان کرد: هر فرد مسؤولی در جامعه اسلامی باید نسبت به کار خود مسؤولیت پذیر بوده و تقوا داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت رفع نقاط ضعف در سازمان‌ها و نهاد‌های جامعه تأکید کرد و افزود: اگر نقاط ضعف برطرف و بازسازی شود این به نفع آحاد جامعه خواهد بود./۹۵۰/
افشین ایمانی
ارسال نظرات