۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۶۳۳۱۱۰

تاکید الازهر بر نقش افراد در پیشرفت و توسعه جوامع اسلامی

تاکید الازهر بر نقش افراد در پیشرفت و توسعه جوامع اسلامی
الازهر مصر با راه اندازی کمپین «امانت و اخلاص» بر تاکید نقش افراد در پیشرفت جوامع و استفاده از ظرفیت نخبگان دینی در اعتلای سطح آگاهی عمومی تاکید کرد.

به گزارش بین‌الملل خبرگزاری رسا، مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر همزمان با آغاز سال نو میلادی از طرح افزایش سطح آگاهی جوانان با عنوان «امانت و اخلاص؛ مسیر سازندگی و توسعه» و با مشارکت مبلّغان و شخصیت‌های برجسته دینی الازهر خبر داد.

نظیر عیّاد، دبیرکل مجمع پژوهش‌های اسلامی گفت: این برنامه در چهارچوب طرح کلان الازهر در راستای افزایش سطح آگاهی عموم مردم به ویژه جوانان به اجرا گذاشته شده است. هدف از برگزاری چنین برنامه‌هایی، ارتباط و تعامل بیشتر بدنه نخبگان دینی با عموم مردم و آشنایی با مشکلات اجتماعی ـ دینی آنان طراحی شده است.

وی با اشاره به دیگر اهداف این طرح خاطر نشان کرد: اهمیت جایگاه فرد در جامعه و ایفای نقش اجتماعی مورد انتظار از افراد در قبال کشور و جامعه، مشارکت در آگاهی بخشی به دیگران و مقابله با هرآنچه که سبب اختلال در مصالح عمومی یا تعدّی به حقوق عمومی شود، در زمره مهترین اهداف این طرح است.

دبیرکل مجمع پژوهش‌های اسلامی افزود: در این طرح، اهمیت از خودگذشتگی، تلاش و کوشش برای اعتلا، توسعه و رشد کشور مورد توجه است. افراد جامعه موظفند تا مسؤولیت خود در مقابله با چالش‌های پیش‌رو، ریشه‌کن کردن فساد و هموار کردن مسیر پیشرفت را فراهم کنند.

شیخ عیّاد در پایان اظهار داشت: مجمع پژوهش‌ها ضمن هماهنگی کامل با سایر موسسه‌های دولتی، نهادهای علمی، فرهنگی و تربیتی، فعالیت‌های متنوّع و گوناگونی را تهیه و تدوین کرده است تا این طرح با سرعت بیشتری پیش رود.

محمد رایجی
ارسال نظرات