۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۶۳۳۱۱۳
حجت الاسلام ارزانی:

مرحوم آیت الله محقق داماد بهترین الگو برای اندیشمندان است

مرحوم آیت الله محقق داماد بهترین الگو برای اندیشمندان است
مشاور وزیر ارشاد با تأکید بر اینکه مرحوم آیت الله محقق داماد بهترین الگو برای اندیشمندان است، گفت: امروز وظیفه حوزویان تکریم و نکوداشت مقام علمی علمای بزرگ است.

حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری آیین نکوداشت مرحوم آیت الله سید محمد محقق داماد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه مرحوم آیت الله محقق داماد استاد مراجع تقلید بوده اند، گفت: یادم هست حدود سه سال قبل که کنگره نکوداشت آیت الله مظاهری را برگزار می کردیم، خدمت مراجع بزرگوار می رسیدیم و تقریبا همه آنها می گفتند ما از شاگردان مرحوم آقای محقق داماد هستیم.

وی با بیان اینکه مرحوم آیت الله محقق داماد از ستارگان پرفروغ و درخشان حوزه علمیه قم هستند، اظهار داشت: ایشان با گام برداشتن در راستای تعلیم و تدریس توانستند شاگردان بزرگی همچون مراجع تقلید را تربیت کنند.

حجت الاسلام ارزانی با اشاره به روایت پیامبر اکرم(ص) «من اکرم عالما فقد اکرمنی و من اکرمنی فقد اکرم الله» عنوان کرد: نکوداشت علمای بزرگی همچون مرحوم آیت الله داماد بدون شک در راستای عمل به این روایت نورانی است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه امروز وظیفه حوزویان تکریم و نکوداشت مقام علمی علمای بزرگ است، ابراز داشت: برگزاری مراسم های نکوداشت مقام علمی علمای بزرگ به نسل جوان حوزه کمک می کند تا نسبت به تلاش علما و فقهای حوزه در زمینه انتقال میراث گرانبهای شیعه به نسل های بعدی واقف شوند.

وی با بیان اینکه توجه به سیره علمای بزرگ به طلاب انگیزه و تلاش در تحصیل می بخشد، گفت: طلاب و حوزویان بدانند که اگر درست کار کرده و درس بخوانند حتی اگر در زمان خودشان ناشناس بمانند در دوران های بعد افرادی پیدا می شوند که قدردان مقام علمی آنها باشد.

حجت الاسلام ارزانی با تأکید بر اینکه مرحوم آیت الله محقق داماد بهترین الگو برای اندیشمندان هستند، مطرح کرد: ایشان همواره سه چیز را برای طلاب لازم می دانستند که آن سه چیز عبارت از تقوا، علم و عقل اجتماعی بود./841/ت302/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
حسین ثالث موید
ارسال نظرات