۳۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۲۶۷۲۴

مراسم بزرگداشت مقام علمی حجت الاسلام والمسلمین منذر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین علی ابوالحسنی منذر پیش‌ از ظهر امروز در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد.
حجت الاسلام علي ابوالحسني مشهور به منذر


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت حجت‌الاسلام والمسلمین علی ابوالحسنی مُنذر، مورخ و پژوهشگر حوزوی پیش از ظهر امروز با حضور خانواده وی، اساتید و فضلای حوزه علمیه قم در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

در این مراسم ابتدا پیام تصویری حضرت  آیت الله سبحانی از اساتید مرحوم حجت الاسلام والمسلمین منذر پخش شد.
حضرت آیت الله سبحانی در این پیام تمام کتب مرحوم حجت الاسلام والمسلمین منذر را بدون اشکال دانست و گفت: هدف ایشان در راستای تبیین تشیع و رفع شبهات و پرده برداری از خیانت کسانی است که خود را خدمتگذار کشور معرفی می کردند؛ ایشان در حوزه منحصر به فرد بود.

این استاد خارج فقه و اصول، حجت‌الاسلام و المسلمین منذر را صاحب قلمی رسا و با محتوایی اسلامی معرفی کرد و اذعان داشت: ایشان قبل و بعد از انقلاب افکاری را که بر صلاح اسلام نبود را رصد می‌کرد و راه اصلاح آن را برمی‌گزید.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی، قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ضمن تقدیر از شرکت کنندگان به بحث اهمیت برگزاری برزگداشت دانشمندان دینی پرداخت.

وی حجت الاسلام والمسلمین منذر را از جمله کسانی دانست که خط مشی وی می تواند برای مسیر علمی دیگران الگو باشد و گفت: این مهم است که پژوهشگر بداند نیاز جامعه چیست و باید چه موضوعی را در اولویت پژوهشی خود قرار دهد، ایشان چنین شخصیتی داشتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آثارحجت الاسلام والمسلمین منذر را متقن و ارزشمند توصیف کرد و افزود: در حوزه تاریخ ایشان یکی از بالاترین و بهترین متفکران است و دِین خود را در این زمینه ادا کرده است؛ آثار ایشان تا سالها بی بدیل خواهد بود چراکه با موشکافی و وسواس علمی نگاشته شده است و همه اهل علم به عمق محتوایی آنها معترفند.

سپس حجت الاسلام والمسلمین مهدی پیشوایی مورخ و پژوهشگر حوزوی به بیان خاطراتی از حجت الاسلام والمسلمین منذر پرداخت و ابعاد شخصیتی ایشان را برای حضار تشریح کرد.

در این جلسه لوح یاد بودی توسط قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) و حجت الاسلام والمسلمین پیشوایی به فرزند مرحوم حجت الاسلام و المسلمین منذر اهدا شد.

در پایان چند تن از اساتید و فضلای حوزه علمیه در سخنانی به تبیین شخصیت علمی مرحوم حجت الاسلام والمسلمین منذر پرداختند.

گفتنی است حجت الاسلام والمسلمین منذر پژوهشگر و مورخی توانا بودند که آثار متعددی از ایشان بر جای مانده است که برخی کتب ایشان عبارتند از: حکمت مهاری بر سرکشی نفس، طرح کلی اصول عقاید، ابعاد گوناگون جنگ امپریالیسم صلیبی غرب علیه اسلام، نگاهی به اصل ولایت فقیه، ولایت فقیه و دموکراسی ارشاد شده، فرقانیسم، سیاهپوشی در سوگ ائمه نور .

وی از اساتید بنامی بهره جست که می توان به آیات عظام سید علی محقق داماد، ستوده، خزعلی، شب زنده دار، جعفر سبحانی، مصباح یزدی، حسین مظاهری، جواد تبریزی، وحید خراسانی اشاره کرد.

سرانجام ایشان در بامداد روز پنج شنبه 4/12/90 پس از سالها تلاش در جهت اعتلای تشیع و تربیت شاگردان فراوان دعوت حق را لبیک گفت و سُلمه ای دیگر بر پیکره اسلام وارد آمد. /928/پ202/ع

ارسال نظرات