۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۶۳۳۳۲۱
النجباء:

ترور شهید سلیمانی، حماقت آمریکاست و پشیمان خواهد شد

ترور شهید سلیمانی، حماقت آمریکاست و پشیمان خواهد شد
دبیر کل جنبش نجبای عراق ترور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران توسط آمریکا را حماقت این کشور دانست و تأکید کرد که به راه این فرمانده ادامه خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «اکرم الکعبی» دبیر کل جنبش «النجباء» عراق، ترور سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیرو قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق را حماقت آمریکا دانست.

النجباء با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که «آمریکای شرور بداند که حماقتی مرتکب شده است که به سبب آن پشیمان خواهد شد».

پایگاه خبری «بغداد الیوم» به نقل از الکعبی گزارش داد که ای فرماندهان شجاع، «مدت‌هاست که شما را می‌بینیم که در پی شهادت هستید... و گویا امروز شهادت مشتاق دیدار شما بود. گوارای وجودتان».

وی خطاب به شهید سلیمانی گفت که «برادرانت شکست نخواهند خورد و در این جنگ پیروز خواهند شد... بر سر عهد و پیمان خود هستیم تا در قلب هر کدام از ما یک سلیمانی متولد شود».

این مسئول عراقی خاطر نشان کرد که شهادت شهید سلیمانی و المهندس، انقلاب و سیل ویرانگری خواهد بود «تا عراق و پایتخت عدل الهی را از دست آنان آزاد کنیم».

الکعبی در پایان گفت که این درد و حسرت، به شور، خشم و انقلابی بدل خواهد شد که آن را عملی خواهیم کرد.

بامداد امروز جمعه سیزدهم دی ماه اخباری از نفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق منتشر شد. منابع خبری اعلام کردند که در پی این حملات که توسط آمریکا صورت گرفت، سپهبد سلیمانی و  المهندس به شهادت رسیدند.  

پس از انتشار این اخبار، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اعلام کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است. /847/ب

 

ارسال نظرات